بجنورد- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۷۵ هزار و ۲۹ دانش آموز پایه‌های هدف تحت پوشش خدمات دانشگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمد رضا اکبری اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال ۲۸ هزار و ۸۴۳ نفر از دانش آموزان خدمات رایگان مراقبتی، بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۳۸ هزار و ۸۴۸ نفر در گروه سنی نوجوانان نیز از این خدمات بهره‌مند شده‌اند، گفت: گروه‌های هدف شامل گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال هستند که مرتباً خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، بیماری سل، دهان و دندان، سلامت اجتماعی، شنوایی، آسم، کنترل فشار خون و سلامت روان را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که خدمات این گروه به پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم ارائه شده است، ادامه داد: در پایه اول ابتدایی، از ۲۷ هزار و ۹۳۲ دانش‌آموز ثبت شده در سامانه سیب، ۱۶ هزار و ۵۶۸ نفر، در پایه چهارم ابتدایی ۳ هزار و ۱۵۹ نفر از ۱۶ هزار و ۶۲۱ دانش‌آموز، در پایه هفتم ۳ هزار و ۸۰۳ نفر از ۱۵ هزار و ۹۸۳ دانش‌آموز و در پایه دهم، ۵ هزار و ۳۷۳ نفر از ۱۴ هزار و ۴۹۳ دانش آموز، خدمات مراقبتی را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دانش‌آموزان و نوجوانان در مراکز جامع خدمات شهری و روستایی شناسایی می‌شوند، ادامه داد: پس از انجام غربالگری‌های لازم، آموزش‌ها و مراقبت‌های مورد نیاز به صورت کاملاً رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.