بوشهر- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به صدور سند برای ۱۸ درصد از اراضی کشاورزی کشور گفت: سند حدنگار برای ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی صبح چهارشنبه در حاشیه نشست منطقه‌ای حدنگار در استان بوشهر اظهار داشت: در راستای سند دار شدن تالاب‌ها، جزایر و جنگل‌ها در سطح کشور اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به سنددار شدن ۹۰ درصد جزایر کشور خاطرنشان کرد: برای ۹۸ درصد از عرصه‌های ملی کشور تاکنون سند حدنگار صادر شده و طی ماه‌های آینده برای همه این عرصه‌ها سند صادر می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک از تثبیت مالکیت و بازدارندگی به عنوان مهمترین اهداف اجرای طرح حدنگار یاد کرد و افزود: از سطح ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی کشور معادل ۱۸ درصد حدنگاری و برای آنها سند صادر شده است.

وی از تلاش برای حرکت شتابان صدور سند حدنگار در بخش زمین‌های کشاورزی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت کشاورزان و همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی شاهد تسریع در این روند باشیم.

الکترونیکی شدن فرآیندها

بابایی از تلاش جدی برای الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان ثبت اسناد خبر داد و بیان کرد: با رونمایی از نرم افزار جامع ثبتی، بیش از ۸۰ درصد از فرایندهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ماه آینده ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ها به طور کامل الکترونیکی می‌شود ادامه داد: با این اقدام نیازی به مراجعه حضوری مردم برای انجام امور ثبت شرکت‌ها، تغییر در حوزه‌های مدیریتی، اساسنامه شرکت‌ها نخواهد بود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد: همچنین با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا یک ماه آینده مالکیت معنوی نیز به طور کامل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.