ارومیه - معاون اداری و مالی کمیته امداد امام (ره)خمینی کشور گفت: ۵۰۰ هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) خمینی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نورالله مدبر عصر چهارشنبه در سفر به مهاباد اظهار کرد: در بحث توانمند سازی مددجویان در سال جاری به صورت ویژه سه برنامه را در دستورکار داریم.

وی افزود: در محور اول بحث اشتغال مددجویان است که بر اساس مصوبه شورای عالی اقتصاد، کمیته امداد باید ۵۰۰ هزار شغل را برای خانوارهای زیر پوشش و افرادی که در دهک‌های ۱ تا ۵ جامعه قرار دارند، ایجاد کند.

مدبر گفت: همچنین در بحث تأمین مسکن مددجویان بر اساس برنامه صورت گرفته تا پایان امسال دست کم ۲۰ هزار واحد مسکونی تکمیل و در اختیار خانواده‌های زیر پوشش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه سوم کمیته امداد تأمین جهیزیه برای مددجویان است و تا پایان سال ۸۰ هزار سری جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی به خانواده‌های زیر پوشش اهدا می‌شود که از این تعداد تاکنون ۵۰ هزار سری جهیزیه تقدیم خانواده‌های تحت پوشش شده است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام (ره) خمینی کشور افزود: قیمت هر سری جهیزیه در بازار بالغ بر ۳۰ میلیون تومان است اما با توجه به هم افزایی با کارخانه‌های تولیدی قیمت هر جهیزیه برای کمیته امداد ۲۳ میلیون تومان تمام می‌شود.