بندرعباس - معاون وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: در حوزه گردشگری دریایی باید بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی پنجشنبه شب در آیین معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان گفت: نکته‌ای که برای وزارتخانه حائز است و مهندس ضرغامی بر آن تأکید داشت بحث گردشگری دریایی است.

او با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دریایی و صنعت دریایی دارد، افزود: در حوزه مأموریتی خودمان باید تدبیر کنیم و انشالله بتوانیم گردشگری دریایی که اهمیت بسیار بالایی دارد را به سرانجام برسانیم.

واحدی ادامه داد: به نظر می‌رسد با تشریک‌مساعی استاندار هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این مهم را به سرانجام برسانیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز گفت: در مورد مرمت قلعه پرتغالی‌ها، انشاءلله تفاهم بین دو کشور انجام شود و ما بتوانیم شاهد مرمت این اثر تاریخی باشیم.

او در خصوص گردشگری هرمزگان افزود: در حوزه گردشگری، گردشگری دریایی از اهمیت زیادی برای وزارتخانه برخوردار است و باید بتوانیم کارهای خوبی در این حوزه انجام دهیم.

واحدی اظهار داشت: هرمزگان در حوزه صنایع‌دستی استان پیشران کشور است که انشا اله دونقطه مغفور مانده شامل تبلیغات، برند سازی و بازاریابی است که مدیرکل جدید آن را ادامه دهند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی از سوی دولت و مجلس گذاشته‌شده است، افزود: ما تولیدات بسیار ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی داریم اما مشکل ما در بحث بسته‌بندی و بازاریابی و تبلیغات است.

او ادامه داد: جهت‌دهی اعتبارات بودجه‌ای ما در این قسمت در حوزه اشتغال صنایع‌دستی انجام‌شده است و در حوزه بازاریابی، برند سازی و بسته‌بندی کارنکرده‌ایم.

واحدی افزود: انشاءالله باکار در این قسمت بتوانیم صنایع‌دستی‌مان را به حرکت دربیاوریم و قطار توسعه در این قسمت را به حرکت در بیاوریم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص انتخاب محسنی گفت: در کمیته انتصابات از بین عزیزان گزینه‌های متعددی بررسی می‌شود و از بین عزیزان، عزیزی که شایسته است انتخاب می‌شود.

او با اشاره به اینکه در مورد استان هرمزگان یکی از موضوعاتی که بسیار مهم بود بحث صنعت دریا بود، افزود: باید از فردی استفاده می‌کردیم که در حوزه گردشگری دریایی تخصص داشته باشد و این حوزه در هرمزگان پتانسیل سنگین دارد.

واحدی ادامه داد: در بررسی‌های انجام‌شده به محمد محسنی رسیدیم، او سابقه درخشانی دارد، سابقه مدیر کلی در بنادر و سوابقی دیگر و … بنابراین او را انتخاب کردیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: ان‌شاءالله بتواند در حوزه مأموریتی که به او ابلاغ کردیم گام‌های اساسی را بردارد و قطار توسعه صنعت گردشگری را به‌سرعت مطمئنه برساند.