سنندج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴.۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا انجام شده و این روند تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حسنی روز شنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: اداره کل راهداری کردستان با ۴ معاونت حمل و نقل کالا و مسافر، معاونت راهداری، معاونت توسعه منابع و برنامه ریزی و معاونت فنی در حال فعالیت است.

وی با ذکر اینکه در استان کردستان سالانه به طور متوسط ۸ میلیون کالا در مبادی استان جا به جا می‌شود، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون حدود ۴.۵ میلیون تن جا به جایی کالا داشته ایم.

وی افزود: مقاصد حدود ۳۵ درصد محموله‌ها درون استان و ۶۵ درصد نیز برون استانی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اعلام کرد: تعداد ۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری با ۱۳ هزار نفر راننده در استان در حال فعالیت هستند.

حسنی عنوان کرد: در بخش ترانزیت ورودی مرز باشماق حدود ۱.۵ میلیون تن کالا در سال جا به جا می‌شود که تاکنون ۷۰۰ هزار تن ترانزیت ورودی در استان تردد داشته و ۱۵ شرکت بین المللی حمل و نقل کالا در مرکز استان فعال است.

وی گفت: در سال بیش از یک میلیون نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی به استان وارد می‌شوند و به طور متوسط بیشتر از ۴۰۰ هزار سفر در بخش مسافر نیز از ناوگان عمومی از استان خارج می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان اذعان کرد: تعداد ناوگان مسافربری فعال در استان کردستان ۲ هزار دستگاه است که ۷۵۰ دستگاه مینی بوس، یک هزار و ۱۵۰ دستگاه سواری و حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس است.

حسنی افزود: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۲۲ میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی اتوبوس و مینی بوس به استان اختصاص یافته که از این محل ۴۴ دستگاه مینی بوس و ۲۸ دستگاه اتوبوس نوسازی شده است.