شهرکرد_ رئیس اداره آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای رونق تولید، آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های چهارمحال‌وبختیاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج کریمی گفت: آموزش و پرورش با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های واحدهای آموزشی به ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و به منظور ارتقای کیفیت آموزش، بهبود کیفی، ارائه خدمات و تأمین بخشی از نیازهای داخل و خارج از آموزش و پرورش اجرای طرح آموزش همراه با تولید را در هنرستان‌های کاردانش استان آغاز کرد.

کریمی در رابطه با اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان‌های کاردانش چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش تقویت روحیه تلاش و عشق به کار کردن در دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: ایجاد روحیه کارآفرینی در دانش‌آموزان موجب توسعه فرهنگ بالنده و استقلال آفرین در آحاد جامعه شده و به تبع آن استقلال کشور را به ارمغان می‌آورد.

وی بیان داشت: در همین راستا این اداره با هدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های واحدهای آموزشی به ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و به منظور ارتقای کیفیت آموزش، بهبود کیفی، ارائه خدمات و تأمین بخشی از نیازهای داخل و خارج از آموزش و پرورش اجرای طرح آموزش همراه با تولید را در هنرستان‌های کاردانش استان آغاز کرد.

کریمی ادامه داد: در قدم اول اجرای این طرح، نقشه کارهای مشخص مانند میزهای کارگاهی متوسطه اول، کتابخانه، میز تریبون و … آماده گردید و در اختیار هنرستان‌های داوطلب اجرا از جمله کاردانش الیاسی دشتک، کاردانش رهبری فارسان و کاردانش ابتکار ناحیه ۲ شهرکرد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در هر هنرستان با مشارکت کارگاه جوشکاری و تزئینات داخلی چوب و حضور فعال بیش از ۴۰۰ هنرجو با در نظر گرفتن آموزش‌های از قبیل همکاری و وابستگی صنایع نسبت به هم، تعهد کاری، تولید محصول با سلیقه خریدار، برآورد هزینه تمام شده با مبلغ قرارداد، انتخاب مواد اولیه با توجه به نقشه کار انجام گردید.