بابل- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انقلاب اسلامی با مثلث علم، منطق و اخلاق به پیروزی رسید و مقابل بسیاری از فتنه ها ایستاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر یکشنبه در دومین همایش منطقه‌ای دانشگاه اخلاق‌محور که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت آیت الله دکتر مفتح، گرامیداشت ایام هفته، روز وحدت حوزه و دانشگاه، در آستانه روز بصیرت و ایام شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: ماندگاری علم به برکت قلم بوده زیرا قلم نماد علم و دانش است.

وی افزود: مثلث علم و قلم، عقل و اخلاق می‌تواند ناجی انسان باشد و این سه ویژگی که عامل رشد و سعادت بشر است.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: اگر بخواهیم در جامعه به یک وحدتی برسیم و دو بال برای پرواز و رشد داشته باشیم قطعاً باید این مثلث را تقویت کنیم زیرا تقویت علم، آموزش، پژوهش تکیه به واقعیت‌ها و قواعد ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی نوشتند، گفت: در اغتشاشات اخیر دروغ‌های زیادی علیه ایران منتشر شد و این ترفندهای نادرست غیرواقعی و غیرعلمی است، پس باید دانسته‌ها، شنیده‌ها و گفته‌ها علمی و درست باشد.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر در جامعه علم، عقل و اخلاق حاکم باشد آن جامعه به یک وحدت و همگرایی بهتر و بیشتر می‌رسد، اما اگر توهمات، مطالب پوچ و بی اساس به‌عنوان منطق و عقل در جامعه پیاده باشد، به‌جای اخلاق انسانی، اخلاق وحشی‌گری، ضرب و شتم، فحش و ناسزا، تخریب و دروغ و غیره حاکم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: دانشگاه باید جای دانش و پژوهش و حوزه به واقعیت‌های مستند توجه کند تا قطعی و حساب شده باشد.