سلیم الحص نخست وزیر اسبق لبنان با اشاره به اینکه هیچ فرقی بین استراتژی آمریکا و اسرائیل درمنطقه قائل نیست، گفت: کسانی که علیه سید حسن نصرالله فعالیت می کنند، هم پیمانان آمریکا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از روزنامه السفیر، سلیم الحص با تاکید براینکه سخنرانی سید حسن نصرالله (در روزجهانی قدس)، سخنانی محکم، شیوا ، متوازن و ملی و تاثیرگذار بود، تاکید کرد: سید حسن نصرالله سمبل مقاومت است و کسانی که با وی مخالفت می کنند، هم پیمانان آمریکا هستند.

نخست وزیرپیشین لبنان درگفتگو با رادیو النور تصریح کرد: من براین باورم که هیچ فرقی حتی به صورت جزئی بین استراتژی آمریکایی و اسرائیلی در منطقه وجود ندارد. این دو استراتژی مطابق یکدیگر است و اسرائیل و آمریکا درلبنان و منطقه یک طرف به شمار می روند.

وی افزود: من نمی توانم بگویم که با آمریکا موافق هستم درحالی که آمریکا همگام با اسرائیل است.

سلیم الحص در پاسخ به پرسشی که آیا حملات علیه سید حسن نصرالله با هدف سنگ اندازی در مسیر راه حل مشکلات موجود انجام می شود؟ گفت: هدف ازاین اقدامات ممانعت از به دست آمدن توافق (درلبنان) است.

سید حسن نصرالله جمعه شب درسخنانی که به مناسبت روزجهانی قدس از طریق ویدئو کنفرانس در جنوب بیروت ایراد کرد، با تاکید براین مطلب که ترور شخصیت های لبنانی که ترور انطوان غانم از نمایندگان پارلمانی وابسته به 14 مارس آخرین مورد آن بود، کار اسرائیل است، گفت: طرح اسرائیل فرسایش مقاومت و خسته کردن و کشاندن آن به سوی فتنه و درگیری است؛ همانطوری که درحال حاضر برای فلسطینی ها به وجود آمده است.

سیدحسن نصرالله درادامه با اشاره به مسئله انتخاب ریاست جمهوری لبنان تصریح کرد: رئیس جمهوری لبنان باید یا براساس توافقی انتخاب شود یا از طریق رای مستقیم ملت لبنان.