اهواز- مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۶۵ هزار معلول با معلولیت متفاوت در استان خوزستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

مهران کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۶۵ هزار معلول با معلولیت متفاوت در استان خوزستان از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: در حال حاضر بیش از ۹۸ هزار خانواده، معلول، زن سرپرست خانوار، مددجو و آسیب دیده اجتماعی زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که با کمک خیران و دولت این خدمات افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر حدود ۱۴ هزار معلول پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی خوزستان قرار گرفته‌اند، گفت: ۷۷۶ مرکز غیر دولتی برای کمک به مددجویان زیر نظارت بهزیستی خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ مرکز ویژه معلولان است.

کریمیان افزود: به همت دولت مردمی، افزایش ۵۰ درصدی مستمری معلولان انجام شده که ۲۰ درصد از این افزایش مستمری در ابتدای سال و ۳۰ درصد اکنون اتفاق افتاده است و امیدواریم افزایش مستمری معلولان ادامه یابد.

وی خبر داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴ هزار و ۳۳۹ وسیله توانبخشی از جمله ویلچر، عصا و سمعک به معلولان تحت پوشش استان خوزستان اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: ۳۶ مرکز شبانه روزی نگهداری معلول با حضور ۳۱۵۰ نفر و ۱۱۴ مرکز توانبخشی و آموزشی روزانه در استان با حضور ۳۲۵۰ معلول در استان فعال است و به مددجویان خدمات رسانی می‌شود.

کریمیان با اشاره به پیگیری مردمی‌سازی و راه‌اندازی تشکل‌ها و مؤسسات جدید، بیان کرد: از ابتدای امسال اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در حال پیگیری است، زیرا در صورت اجرای این قانون بسیاری از مشکلات معلولان رفع خواهد شد.