بسیجیان شهرداری تهران با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیجیان شهرداری تهران با حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) دیدار و گفتگو کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این دیدار با اشاره به جایگاه والای انسان در نظام خلقت اظهار داشت: در میان مخلوقات، خداوند تنها انسان را آزاد و دارای اختیار آفریده است تا مسیر خیر یا شر را برگزیند، و به دلیل همین مختار بودن انسان است که بعثت انبیا و بهشت و دوزخ معنی پیدا می‌کند.

وی افزود: در مسیر کمال انسانی، خداوند قرآن را برای بشر نازل کرد تا به وسیله این کتاب آسمانی و نیز عترت رسول خدا (ص)، هرآنچه بشر برای زندگی خود و رسیدن به مقام قرب الهی بدان نیازمند است برایش فراهم شود.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث دین اسلام را دین جامع و کامل توصیف کرده و تصریح کرد: تنها راه نجات و سعادت ما، تمسک به قرآن و عترت است اما با کمال تأسف پس از رحلت نبی اکرم (ص) مردم از حقیقت ناب اسلام فاصله گرفتند و از آن زمان تاکنون گسستی در جامعه ایجاد شده و موجب عدم تحقق اهداف فردی و اجتماعی اسلام در جامعه شده است.

حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به «خطبه همام» در نهج البلاغه و ویژگی‌های متقین تصریح کرد: ناظر بودن خداوند بر اعمال انسان و درک آن، یکی از بالاترین مراتب ایمان است و توجه به این آموزه قرآنی که هرکس اثر کوچک‌ترین عمل خود را چه بد و چه نیک خواهد دید، سبب خروج انسان از غفلت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فرمایشات نورانی معصومین علیهم السلام در ادعیه و زیارات مأثوره و نحوه راز و نیاز این ذوات مقدس با خداوند تبارک و تعالی اظهار داشت: سالک الی الله به جهت طی کردن مراتب ایمان به طور طبیعی به دنبال گناه نمی‌رود زیرا حقیقت گناه برایش روشن شده است. امیرمؤمنان در رابطه با اوصاف متقین می‌فرماید: اهل تقوا به جایی می رسند که بهشت و جهنم را در همین دنیا مشاهده و احساس می‌کنند در بهشت خداوند مشغول بهره برداری از نعمت‌های الهی هستند و همه این مراتب در مضامین دعای کمیل، عرفه، ابوحمزه ثمالی، مناجات شعبانیه کاملاً مشهود است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) رضایت الهی را از عالی‌ترین مراتب سیر و سلوک توصیف کرده و تصریح کرد: ائمه معصومین علیهم السلام و اولیا الهی بدون هیچ طمعی فقط برای رضای الهی کوشش می‌کردند و ذره‌ای امور مادی برایشان اهمیت نداشت.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: این چند سال زندگی فانی دنیا که آینده آن مشخص نیست ارزشی برای هدف قرار دادن ندارد، بلکه انسان باید برای زندگی باقی و ابدی خود همواره در تکاپو باشد و از لحظه لحظه عمر خود برای حرکت در مسیر کمال انسانی بهره گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به آموزه‌های اسلامی، ما در طول زندگی، ابتدا موظفیم تا به امور فردی، مراقبه و محاسبه اعمال و رفتار خویش بپردازیم و سپس باید در امور اجتماعی اثرگذار بوده و خدمت به مردم، سرلوحه امورمان باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) خدمت خالصانه و توجه به نیازهای مردم را وظیفه اصلی همه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده و تصریح کرد: در ادارات کشور باید مشکلات مردم بدون هیچ تعللی رفع شده تا مردم امیدوار شوند و بی شک مسیر رهایی کشور از بحران‌ها حل مسائل و مشکلات مردم است.