ارومیه - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: امسال ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی در استان تعهد شده که تاکنون ایجاد ۱۰ هزار فرصت توسط این نهاد محقق شده است.

عزیز سهندی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این تعداد فرصت شغلی با همکاری بانک‌ها برای مددجویان تحت پوشش با پرداخت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد شده است.

وی ادامه داد: امسال بودجه کمیته امداد در استان ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تدوین شده که نصف این اعتبار مربوط به تسهیلات بانکی، تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق امداد ولایت است.

سهندی با بیان اینکه از این میزان بودجه ۱۰ هزار میلیارد ریال مربوط به امور حمایتی امداد است، اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت در کمیته امداد ارائه می‌شود که مهمترین خدمات بحث اشتغال و خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت است.

وی یادآور شد: اکنون ۱۷ هزار مددجو برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی با بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: ۱۱۷ میلیارد تومان نیز طی سال جاری در حوزه مسکن مددجویان تحت پوشش در استان هزینه شده است.

وی در حوزه ساخت مسکن مددجویی تاکید کرد: در سال جاری پنج هزار و ۸۵۰ خدمت مسکن تعهد شده که از این میزان، تاکنون سه هزار خدمت ارائه شده است.

سهندی ادامه داد: از این تعداد خدمت مسکن ارائه شده ۲ هزار و ۲۰۰ خدمت مربوط به احداث، خرید و تکمیل و ۸۰۰ واحد تعمیرات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی اضافه کرد: هر ماه نزدیک به ۷۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و به صورت کمک هزینه درمان به مددجویان تحت پوشش در استان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: در سال جاری یک هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال همراه تأمین هزینه ازدواج به نوعروسان مددجوی تحت پوشش پرداخت شده است.

سهندی افزود: در حوزه فرهنگی نیز این نهاد متولی رسیدگی فرهنگی و معیشتی ۲۹ هزار دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش بوده و حدود ۶۵ میلیارد ریال تاکنون در این بخش هزینه کرده است.

۹۸ هزار خانوار شامل ۱۱ درصد جمعیت در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد هستند.