بجنورد- مدیرکل بنیاد شهید خراسان شمالی گفت: متاسفانه روند واگذاری زمین به ایثارگران به قدری کند پیش می‌رود که نه تنها جامعه ایثارگری بلکه مسئولان را نیز از این تعلل‌ها خسته کرده است.

قاسم محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از کندی واگذاری زمین به ایثارگران اظهار کرد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها موظف‌اند طی یک هفته وضعیت زمین‌ها را از طریق فرمانداری و راه و شهرسازی پیگیری و گزارش نهایی را به استان ارسال کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین که از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب است گفت: ما متولیان امر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت موظفیم بستر مناسب برای این کار را فراهم کنیم البته این کار تنها با تلاش بنیاد تأمین نمی‌شود بلکه نیازمند تعامل، وحدت‌رویه و هم‌فکری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در این حوزه است.

وی طرح سپاس را یکی از برنامه‌های مستمر و همیشگی بنیاد دانست و گفت: در هیچ صورت نباید دیدار با جامعه معظم ایثارگری دچار افت و رکود شود بلکه باید همیشه در این حوزه پویا و بانشاط عمل کنیم.

محمدزاده افزود: خوب است فاصله‌ی بین سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هم از مادران و همسران شهدا به بهترین شکل تجلیل کنیم و هم در راستای معرفی این چهره‌های صبور و مقاوم در سطح جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل بنیاد ادامه داد: نباید در انجام کارهای فرهنگی تنها به اعتبارات محدود بنیاد تکیه کرد و از طرفی هم نباید به بهانه کمبود اعتبارات کارها را متوقف و یا کمرنگ کنیم.