چمران- امام جمعه شهر چمران گفت: جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است چرا که دختران و زنان ما در حملات فرهنگی دشمن قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: بدون شک اگر بخواهیم حضرت زهرا (س) را بشناسیم و به مردم به خوبی بشناسانیم، نیازمند این هستیم که ابعاد مختلف اندیشه، سیره زندگی و تفکرات آن حضرت را به مردم معرفی کنیم و قطعاً ولایت‌مداری از پررنگ‌ترین وجهه‌های شخصیتی ایشان بوده است.

امام جمعه شهر چمران افزود: اگر تاریخ ولایتمداری، ولایت‌پذیری و دفاع از ولایت را مرور کنیم، نخستین نامی که به چشم می‌خورد متعلق به بانویی است که دو عالم مدیون رشادت و دفاع جانانه‌اش در حمایت از ولایت است.

وی ادامه داد: بانویی که دین‌داری، ولایت‌مداری، پاکدامنی، همسرداری، فرزند پروری، رفتار و کردار او همه و همه الگویی ناب و بی‌مانند برای زندگی نه تنها مسلمانان بلکه مردم تمام عالم به شمار می‌رود و با روشنگری‌های خویش اجازه نداد حق ولایت پایمال شود.

خطیب جمعه شهر چمران بیان کرد: حضرت زهرا (س) یکی از شخصیت‌های مهم در عالم خالقت که زندگی کوتاه ایشان سراسر آموزنده است و در یک کلام آن حضرت مرجع فکری و فرهنگی مردم در زمان خود بودند.

وی یادآور شد: جامعه امروز به فرهنگ فاطمی نیازمند است، حضرت زهرا (س) الگوی یک زن به تمام معنا بود و در کنار ولایتمداری، همسری نمونه و مادری ارزشمند، یک زن به تمام معنایی که تمامی مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را به بهترین شکل ایفا کرد و از این رو در شرایطی که دختران و زنان ما در سیبل حملات فرهنگی دشمن قرار دارند باید از ایشان برای دفاع از بانوان سرزمینمان کمک بگیریم.

امام جمعه شهر چمران گفت: اگر امروز این همه معضلات در جامعه دیده می‌شود به دلیل نبود تبعیت از ولایت است. امروز برای رهایی از این مشکلات و معضلات و علاج آنها تنها نسخه شفابخش تبعیت از ولایت است.