کرمان - مشاور رئیس جمهور با اشاره به عقب ماندگی های گذشته گفت: دولت برای رفع مشکلات همه توان خود را به کار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد ابوالقاسمی عصر جمعه در سالگرد درگذشت پاسدار حسین اسماعیلی بیگی در حسینیه ثارالله کرمان اظهارداشت: در زمینه اقتصاد باید به سمت استفاده از توانمندی‌های داخلی حرکت کنیم و با تکیه برتوان و داشته‌های داخلی، اقتصاد را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

وی گفت: با وجود تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در خصوص عدم پیوند اقتصاد به برجام اما متأسفانه هشت سال اقتصاد کشور در حالت دودلی نگه داشته شد و شرطی شدن اقتصاد به برجام موجب بروز خسارت‌های زیادی شده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه مسکن نیز شاهد بروز مسأله‌ای مشابه بودیم و هشت سال در خصوص ساخت مسکن جوانان تعلل شد و در خصوص ساخت مسکن برای جوانان اقدامی نشد و حالا شاهد بروز مشکل هستیم.

وی با اشاره به کم کاری‌های گذشته و انتقال مشکلات به دولت فعلی گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های جوانان می‌تواند بسیاری از مشکلات را رفع کند و دولت تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات و عقب ماندگی‌های گذشته در ابعاد مختلف به کار برده است و حالا تراز تجاری کشور در حال مثبت شدن است.

وی ادامه داد: همه باید همدل و در کنار یکدیگر به دولت کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات موجود را رفع و به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

وی با اشاره به ایام فاطمیه گفت: مردان بزرگی در کرمان پا به عرصه ظهور گذاشتند که می‌توان به شهید سلیمانی و حاج حسین اسماعیل بیگی اشاره کرد که این افراد در مکتب فاطمی به تکامل رسیدند.

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: این افراد در مکتب فاطمی به مجاهدت و تلاش برای پیشرفت کشور و ارزش‌های مذهبی پرداختند و اقدامات قابل توجهی را در زمان حیات خود انجام دادند که الگویی برای جامعه هستند.