شیراز- مدیرکل امور مالیاتی استان فارس از تامین ۱۰۶ درصدی منابع مالیاتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمد ابراهیمی ظهر شنبه در نشستی خبری بیان کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی از جمله قوانینی است که هدف آن کنترل نظام اقتصادی در جامعه است این در حالی است که سامانه مودیان نیز که اجرای آن توسط اداره کل امور مالیاتی در استان‌ها انجام می‌شود در این راستا است.

وی ادامه داد: با توجه به اجرای قوانین جدید در حوزه امور مالیاتی هر فرد که دارای فعالیت‌های اقتصادی است باید دارای کارپوشه باشد تا بتواند فعالیت‌های اقتصادی خود را از طریق این کار پوشه لحاظ و به اطلاع دستگاه‌های متولی برساند لازم به ذکر است که این فعالیت بر مبنای ۶ مرحله صورت می‌گیرد تا فعالین اقتصادی بتوانند نسبت به صدور فاکتورهای الکترونیک اقدام کنند.

محمدابراهیمی تاکید کرد: این قانون دارای شش مرحله است که سه مرحله برای اشخاص حقوقی و سه مرحله نیز مختص افراد حقیقی است که شرکت‌های بورسی و فرابورسی مکلف شده‌اند تا فاکتورهای فروش خود را بر مبنای فاکتورهای الکترونیک صادر کنند شرکت‌های دولتی نیز بایستی فعالیت‌های اقتصادی خود را از طریق این سامانه به اطلاع دستگاه ذیربط برساند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه این قانون به طور کامل دی ماه سال آینده اجرایی خواهد شد افزود: چهار مرحله از این قانون در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد و تنها دو مرحله از این قانون در سال جاری اجرایی شده است این در حالی است که افراد و اشخاصی که سقف فروش بیشتری نسبت به سایرین دارند مکلف هستند از اول مهرماه ۱۴۰۲ نسبت به صدور فاکتورهای الکترونیکی اقدام کرده و سایر افراد نیز از اول دی ماه سال آینده مکلف به اجرای این قانون اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: طی است ۹ ماهه سال جاری بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و امور عشایر استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت مالیاتی در استان فارس بیشتر ۷ هزار میلیارد تومان عنوان شده بود این در حالی است که این ظرفیت تاکنون به صورت صددرصدی محقق شده است

محمدابراهیمی تاکید کرد: با توجه به استقبال که مودیان مالیاتی تاکنون داشته‌اند شاهد هستیم که ۱۰۳ درصد منابع مالیاتی استان فارس تأمین شده لازم به یادآوری است که ۶۰ درصد پرونده‌های مالیاتی استان فارس کمتر از ۱۰ میلیون تومان است