بیرجند- معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۴۸۰ مبلغ بومی و غیر بومی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی طی ایام فاطمیه فعالیت تبلیغی دارند.

حجت الاسلام محمد قناعت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س)، ۴۸۰ نفر مبلغ بومی اعم از مقیم و غیر مقیم در شهرها، بخش‌ها و روستاها در قالب گروهی و انفرادی فعالیت تبلیغی دارند.

معاون فرهنگی، آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زهرا و تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه از جمله برنامه‌های فرهنگی واعظین در این ایام است.

قناعت افزود: حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تحکیم خانواده از دیگر موضوعات مدنظر مبلغین در این ایام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در این ایام در نظر گرفته شده است، گفت: اجتماع دختران سلیمانی و پیشرو در فاطمیه، تجدیدعهد و بیعت با شهدا در پنجشنبه اول دی ماه ساعت ۹ صبح کهف الشهدا از مهمترین برنامه‌های ویژه بانوان است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: فراخوان تولید محتوای فاطمیه با عنوان خبرنگار محله با اهدا جوایز در ولادت حضرت فاطمه (س)، همکاری و مشارکت در همایش بانوان فاطمی در حسینیه جماران، اعزام مبلغه و تبیین گری در محافل و مجامع بانوان بر اساس اعلام نیاز صورت می‌گیرد.

قناعت گفت: تشکیل قرارگاه خانه‌ی مادری در خراسان جنوبی و ترویج برگزاری روضه‌های خانگی نیز در ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری گردهمایی توجیهی برای هیئت‌های مذهبی و مداحان در همه شهرستان‌ها، برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های مذهبی، برگزاری طرح حماسه هیئت در همه شهرستان‌ها و جمع آوری ۱۰ رویداد برتر در استان و انتخاب دو طرح ویژه برای اجرا و تجمع فاطمیون با حضور شهدای گمنام در خراسان جنوبی هم از برنامه‌های تشکیل‌های دینی برای ایام فاطمیه است.