زاهدان- فرماندار زاهدان گفت: از ظرفیت‌های قانونی موجود در شهرستان و استان برای جبران خسارت وارده به اصناف در اغتشاشات اخیر استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته بررسی خسارت دیدگان ناشی از اغتشاشات اخیر زاهدان به ریاست فرماندار زاهدان، شب گذشته با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق اصناف زاهدان و نمایندگان اصناف آسیب دیده و نمایندگانی از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در محل سالن اجتماعات شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ابوذر مهدی نخعی ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر و آسیب رساندن برخی از اغتشاش گران به اماکن و اموال دولتی و خصوصی، در این جلسه گفت: جهت جبران خسارت وارده به اصناف تا آن جایی که میسر است از ظرفیت‌های قانونی موجود در سطح شهرستان و استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: لیستی از طرف فرمانداری از اصناف خسارت دیده تهیه خواهد شد و به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای استمهال وام و تسهیلات بانکی و همچنین بخشودگی جرایم بانکی ارسال خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی نیز بر اساس لیست تهیه شده از اصناف خسارت دیده اقدامات لازم در جهت جلوگیری از اعمال جرایم مالیاتی و اعمال تخفیف‌های مالیاتی اقدام خواهد کرد.

شایان ذکر است در هفته‌های گذشته برخی از اغتشاش گران به برخی از اموال و اماکن دولتی و خصوصی آسیب رسانده‌اند که بخشی از آنها در حوزه اصناف بوده و تاکنون نمایندگان این بخش با مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و خواستار پیگیری جبران خسارت‌های وارد بودند.