زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: خلق فرصت از تهدیدها یکی از وظایف مهم فعالان حوزه رسانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، امرالله حسنی ظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج رسانه استان زنجان، با بیان اینکه یکی از اقدامات جدی که این اداره‌کل در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، بحث پالایش خبرنگاران است، اظهار کرد: تا به امروز و بعد از انجام پالایش‌های لازم، ۱۶۰ خبرنگار در استان زنجان شناسایی شده است.

وی با یادآوری اینکه آمار احصا شده حاکی از آن است که از این تعداد خبرنگار شناسایی شده در استان، حدود ۳۰ خبرنگار به صورت میدانی در این عرصه فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر پالایش فعالان حوزه رسانه در استان، یکی دیگر از اقداماتی که این اداره‌کل در اولویت برنامه‌های خود قرار داده، بحث برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران است.

حسنی با تاکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای فعالان این حوزه به ویژه در شرایط کنونی، تاکید کرد: بدون شک حرف اول و آخر را در اتفاقات اخیر رسانه‌ها زدند و به عینه دیدیم که استکبار جهانی از همه توان خود در حوزه رسانه برای اینکه اتفاقات اخیر را به نفع خود رقم بزند، استفاده کرد و همه توان خود را نشان داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه متاسفانه امروز با مشکل جدی خلاء تعهد اخلاقی در بین نسل جدید مواجه هستیم و باید در این حوزه کار کنیم، خاطرنشان کرد: همین موضوع و خلاء باعث شد تا دشمنان در اغتشاشات اخیر مقدسات اسلام را مورد هدف قرار دهند.

حسنی با بیان اینکه نیاز امروز عرصه رسانه، تحلیل درست از اتفاقات و وقایع است، گفت: همواره از دل اتفاقات این چنینی، نقاط قوتی برای نظام به دست می‌آید که باید از این فرصت جهت تربیت نیروی انسانی جدید و متعهد به انقلاب استفاده کنیم.