رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با اشاره به محسوس بودن خلاء نمایشگاه‌های تخصصی در ایران و منطقه، نسبت به برپایی نمایشگاه تخصصی «ifpex» ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران و مدیرعامل صنایع کاغذ پارس درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه چاپ و بسته‌بندی توضیح داد: نمایشگاه‌ها، بهترین فرصت برای عرضه تولیدات و خدمات برای شرکت‌ها به‌شمار می‌آید و در حوزه صنعت چاپ و بسته‌بندی نیز با توجه به سابقه این صنعت و فعالیت شرکت‌های معتبر و شناخته شده در ادوار پیشین، نمایشگاه «آینده چاپ ایران» می‌تواند به‌عنوان یک نمایشگاه تخصصی، تأثیرات مثبتی را در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد کند.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان اینکه خلاء نمایشگاه‌هایی که به شکل تخصصی روی محصولات چاپی اعم از جعبه و انواع بسته‌بندی تمرکز دارند، محسوس است، گفت: «آینده چاپ ایران» می‌تواند در این بخش، هم در داخل و هم در منطقه، خلاء نمایشگاهی موجود را پر کند و مخاطبان خاص خود را داشته باشد.

روغنی اضافه کرد: امروز کمتر محصولی وجود دارد که بدون بسته‌بندی، قابلیت عرضه در بازار را داشته باشد. همین ضرورت باعث می‌شود محصولات این حوزه اهمیت پیدا کنند و این نمایشگاه نیز می‌تواند با تکیه بر این نیاز مبرم در میان صنایع مختلف، در ایران و منطقه به یک نمایشگاه مطرح تبدیل شود.

وی افزود: در این میان، انتخاب ایران مال برای برگزاری این رویداد نیز انتخاب کاملاً درستی بود زیرا مشتریان اصلی صنایع چاپ و بسته‌بندی، صنایع و برندهای تجاری هستند و ایران مال نیز پنجمین مرکز بزرگ تجاری در جهان محسوب می‌شود که در آن، برندهای مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی دارند.

روغنی با بیان اینکه صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران، از سال‌های پیش راه صادرات را در پیش گرفته است، گفت: ارتقا صادرات از طریق نمایشگاه «آینده چاپ ایران» و افزایش سهم ایران در بازارهای خارجی، به هیج‌وجه رویاپردازی نیست. خصوصاً که هنوز کشورهایی مانند افغانستان، عراق، تا حدودی پاکستان و برخی از کشورهای حوزه CIS در صنایع چاپ و بسته‌بندی، به مراتب از کشور ما عقب‌تر هستند و بازارهای مصرف مساعدی برای صادرات به حساب می‌آیند.

نمایشگاه «آینده چاپ ایران» ۲۰ تا ۲۳ دی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در مرکز نمایشگاهی ایران مال برگزار می‌شود.