کرمان - رئیس کل دادگستری کرمان گفت: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های افراد حاضر در بازداشتگاه‌ها باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست جمعبندی پس از بازدید از بازداشتگاه‌های پلیس‌های تخصصی کرمان افزود: برخی افراد جامعه با بروز جرایمی در نظم و امنیت جامعه خدشه وارد می‌کنند و دستگاه‌های مربوطه نیز براساس مصلحت جامعه و مردم نسبت به برخوردهای قانونی اقدام می‌کنند.

وی در عین حال با اشاره به اینکه حقوق شهروندی متهمان یک اصل است، تاکید کرد: باید به نحوی اقدام کنیم که ضمن تأمین امنیت جامعه، حقوق متهمان نیز رعایت شود و اصل رعایت قانون همواره مورد توجه قرار گیرد.

حمیدی عنوان کرد: از بازداشتگاه‌ها باید به عنوان مکانی برای نگهداری موقت متهمان استفاده شود و در این زمینه نباید بیش از اختیارات شرعی و قانونی، کوچک‌ترین اقدامی را علیه افراد داشت.

ضرورت استانداردسازی بازداشتگاه‌ها

وی افزود: ضمن اینکه باید نهایت تلاش برای استانداردسازی وضعیت بازداشتگاه‌ها انجام شود و این مکان‌ها به اندازه ضرورت باید مورد استفاده قرار گیرند؛ حتی نباید اجازه داد افراد یک‌دقیقه بیشتر از ضرورت، در بازداشتگاه‌ها بمانند.

حمیدی با اشاره به اینکه افراد پس از خروج از بازداشتگاه باید متناسب با قرار قانونی صادر شده، در زندان‌ها نگهداری شوند گفت: باید نظارت کنیم فرد بی‌گناهی در بازداشتگاه‌ها نگهداری نشود و اصل را بر براعت همواره مورد توجه قرار داد.

وی بازدید مستمر همکاران قضائی را از بازداشتگاه‌ها مورد تاکید قرار داد و گفت: توجه به کشف علمی جرم زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که نیازی به نگهداری افراد در بازداشتگاه‌ها وجود نداشته باشد.