سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت: بغداد طرح استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را پیش خواهد برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز سه‌شنبه، در کنفرانسی مطبوعاتی که در ساختمان وزارت دفاع این کشور برگزار شد، گفت که بغداد طرح استقرار نیروهای مرزبانی عراق در خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را پیش خواهد برد.

وی تاکید کرد: فرمانده کل نیروهای مسلح دستور کنترل خطوط صفر مرزی با ترکیه و ایران توسط نیروهای مرزبانی را صادر کرده است. این نیروها دستورات را فورا اجرا کردند. السودانی دستور داد پیشتبانی تدارکاتی از این نیروها برای حفظ پاسگاه‌های مرزی صورت بگیرد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: این گام بسیار مهم است و فرماندهی مرزهای منطقه یکم کنترل مرز با دو کشور همسایه را آغاز کرده است. ما موضوع کنترل خط صفر مرزی، تقویت فرماندهی نیروهای مرزبانی و کنترل پاسگاه‌های مرزی را برای پایان دادن به حملات و کارشکنی‌ها پیش خواهیم برد.

وی در ادامه از هماهنگی میان نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه سخن گفت و افزود: تروریستها دوست و رفیق نمی شناسند و همه ما دشمن آنها هستیم و ما باید همسویی برای غلبه بر تروریسم داشته باشیم.