خرم‌آباد- معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: معمولان به عنوان شهر پایلوت در اجرای طرح سرشماری ثبتی «مبنا» انتخاب شده و اجرای آن در این شهر آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین نورالدینی امروز چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی آزمایش سرشماری ثبتی «مبنا» با حضور مدیران و معاونین ادارات کل پست، ثبت احوال و دفتر تقسیمات سیاسی آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و همچنین بخشدار و شهردار شهر معمولان اظهار داشت: طرح آزمایشی ثبتی «مبنا» در واقع آمادگی همه مردم و مسؤلین برای طرح کلی و نهایی در سال ۱۴۰۵ است و با توجه به اینکه در کل کشور به انتخاب مرکز آمار ایران در هر استان یک شهر معرفی شده، شهر معمولان در استان لرستان انتخاب شد.

وی، افزود: این طرح که در گذشته به عنوان نفوس و مسکن مطرح شده بود در واقع یکی از مهم‌ترین طرح‌های آماری است که بر اساس آن نقشه راه و سند توسعه کشور برنامه ریزی می‌شود.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، تاکید کرد: اداره کل پست استان حداکثر به مدت یک هفته نسبت به اختصاص کد پستی به تمامی خانوارها و پوشش ۱۰۰ درصدی تمام مکان‌های شهر معمولان اقدام کند.

نورالدینی با بیان اینکه اداره کل ثبت احوال در راستای راهنمایی برای نحوه ورود به سامانه تأیید نشانی اقدام کند، یادآور شد: بخشداری و شهرداری معمولان ضمن انجام هماهنگی‌های لازم با دفاتر پیشخوان دولت در خصوص ارائه کد پستی و استفاده از سامانه تغییر نشانی ثبت احوال تا پایان انجام سرشماری، تمهیدات لازم و ابهامات احتمالی شهروندان را اتخاذ کند و شهرداری معمولان با همکاری اداره کل پست استان اقدامات لازم را در زمینه «پلاک کوبی» مکان‌های شهر معمولان به عمل آورند.

وی، گفت: همه اطلاع رسانی‌های مربوط به این طرح، از طریق صدا و سیما، اداره کل آموزش و پرورش، بخشداری، شهرداری و همه دستگاه‌های مرتبط با هماهنگی مسئول روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی که به عنوان مسئول روابط عمومی و تبلیغات استان در طرح آزمایشی سرشماری ثبتی مبنا معرفی شده است، انجام گیرد.