دزفول- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دولت از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ واحد تولیدی نیمه راکد در استان فعال شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا فتوحی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری دزفول برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروه‌هایی است که باعث رونق و توسعه تولید و ایجاد اشتغال در استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری شصتمین جلسه ستاد تسهیل خوزستان در دزفول، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و اشتغال، بانک‌های عامل و متقاضیان در این جلسه حضور یافتند و مشکلات بیش از ۲۰ طرح تولیدی و صنعتی در دزفول به منظور افزایش تولید و اشتغال بررسی شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: پس از بررسی و رسیدگی به مشکلات طرح‌ها، وظایف هر کدام از دستگاه‌ها، بانک‌های عامل و افراد متقاضی تعیین و مصوب می‌شود تا این طرح‌ها به چرخه تولید بازگردند.

فتوحی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۰ واحد نیمه راکد در خوزستان با حمایت‌های دولت فعال شده‌اند، اضافه کرد: این اقدام ۵ هزار نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است که این امر مرهون وحدت رویه دستگاه‌ها و حضور بانک‌های عامل و همت فرمانداری‌های استان به عنوان نمایندگان دولت است.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی در دزفول با بیش از ۹۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند، این امر را شایسته تقدیر دانست و گفت: این شهرستان نقش بسیار تأثیرگذاری در تولید و اشتغال استان خوزستان دارد.

فتوحی اظهار کرد: امید است جلسه ستاد تسهیل در همه شهرستان‌های استان برگزار شود تا مسائل و مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان در راستای رونق و توسعه استان برطرف شوند.