شیراز- استاندار فارس گفت: فارس آمادگی دارد اولین استان کشور باشد که دورکاری زنان متاهل دارای فرزند را اجرایی کرده و رشد بهره‌وری اداری را محقق کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر چهارشنبه در شورای جوانی جمعیت استان فارس بیان کرد: استان آمادگی دارد طرحی را اجرایی کند که در این طرح زنان متأهل که داری فرزند هستند ساعت ١٢ یا ۱۲:۳۰ دقیقه از محل کار خود خارج شوند و به مسائل خانوادگی خود بپردازند.

عالی‌ترین مقام دولت تصریح کرد: در این طرح زنان شاغلی که دارای فرزند هستند می‌توانند هر روز به دورکاری بپردازند و فعالیت‌های اداری خود را در منزل دنبال کنند.

ایمانیه متذکر شد: استان همچنین این آمادگی را دارد که اولین استان کشور باشد که مدیرکل صیانت از جوانی جمعیت داشته باشد و یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با حفظ سمت این پست را پذیرفته و زمینه جوانی جمعیت در استان را فراهم کند.

ایمانیه متذکر شد: تمامی این طرح‌ها نه تنها هیچ هزینه‌ای برای دولت نخواهد داشت بلکه عاملی برای افزایش بهره وری، رضایت سازمانی و مراجعان را به همراه خواهد داشت.

استاندار فارس در ادامه تاکید کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته برای جوانی جمعیت باید عملیاتی باشد تا بتوان در مسیر درستی قرار گرفت و اگر این برنامه‌ها عملیاتی نشود می‌توان اینگونه استنباط کرد که برنامه‌های مصوب عملگرا نبوده است.

وی در خصوص سقط جنین نیز متذکر شد: بسیار از افراد به مسائل شرعی سقط جنین آگاهی ندارند و نمی‌دانند که این عمل در اکثر شرایط ضد شرعی است.

ایمانیه همچنین بر موضوع اطلاع رسانی به آحاد مختلف جامعه اشاره کرد و یادآور شد که بایستی برنامه عملیاتی نیز برای اطلاع رسانی به عامه مردم در خصوص جوانی جمعیت در نظر گرفته شود.