قزوین- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کارگاه ارتقای سرمایه اجتماعی با مشارکت برخی از دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مدرسی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته راهبری ارتقا سرمایه اجتماعی از برگزاری کارگاه ارتقای سرمایه اجتماعی در استان با مشارکت اداره کل بهزیستی، تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر استان و تعدادی دیگری از ادارات کل با محوریت محلات پانزده گانه استان که در آنها پایگاه‌های سلامت اجتماعی مستقر هستند، خبر داد.

وی یکی از مبانی بیانیه گام دوم انقلاب را سرمایه اجتماعی عنوان نمود و گفت: مهم‌ترین موضوعی که دشمن هدف گرفته است و با اقداماتش در پی وارد نمودن لطمه و ضربه به آن می‌باشد، مقوله سرمایه اجتماعی است.

مدرسی با بیان اینکه مهم‌ترین سوالی که اکنون مطرح است این است که کار را باید از کجا آغاز کرد و چگونه می‌توان مفهوم سرمایه اجتماعی را در عمل ارتقا بخشید، افزود: کار در مقیاس محله، مهم‌ترین سطح برای ارتقا سرمایه اجتماعی و هم‌افزایی میان نهادها، ارگان‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و مردم عادی است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان مهمترین دستاورد این کارگاه یک روزه را برقراری پیوندهای مستحکم‌تر میان مردم و سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم زمینه ارتقا و بهبود شاخص‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و غیره را در استان فراهم نمائیم.