مشهد ـ معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش اعظم بودجه کشورهای پیشرفته در حوزه تعلیم و تربیت هزینه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی صبح پنجشنبه در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش قطب پنج کشوری که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به تعلیم و تربیت مهم‌ترین مؤلفه پیش روی ما و تربیت نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه نظام فکری و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تربیت سرمایه انسانی در آموزش و پرورش در تسریع اجرای سند تحول بنیادین تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: در موضوع حکم رانی و مردمی سازی در آموزش و پرورش نباید دچار افراط و تفریط شویم و در این کار با همکاری و کار گروهی، جهادی و خودجوش، حوزه تعلیم و تربیت هدایت و راهبری شود.

علامتی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که با ابتکار امام خمینی (ره) تأسیس شد یکی از نهادهای مهم و اثر گذار حوزه تعلیم و تربیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از ایجاد تفاهم نامه آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد طرح کانون مدرسه خبر داد و افزود: شیوه نامه‌های اجرای این طرح به زودی در مدارس ارائه می‌شود.

وی هدف از ایجاد طرح کانون مدرسه را کمک به احیای معاونت پرورشی و فعالیت کانون عنوان کرد و افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حدود ۶۰ نوع فعالیت بر پایه کتاب و کتابخوانی انجام می‌شود.

راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی دارند

آذر رشیدی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: نقش راهبران نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و تربیتی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: راهبران آموزشی و تربیتی سفیران تحول در آموزش و بازوان توانمند کیفیت بخشی در برنامه‌های آموزشی و پرورشی هر منطقه هستند.

گفتنی است؛ در این جلسه از ۲۰ نفر از راهبران آموزشی و تربیتی که در آزمون‌های دانش افزایی راهبران نمره برتر کسب کردند، تجلیل به عمل آمد. همچنین از جناب آقای علی محمدی معلم فداکار عشایر تقدیر شد.