بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی از نیازهای امروز ایجاد اندیشکده‌ها برای فعالیت‌های مطالعاتی و عقبه فکری سازمان یافته و منظم در جهت توسعه و جبران عقب افتادگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده در جلسه هم‌اندیشی دبیران دانشگاهای علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور حجت الاسلام تقوی و غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: مطالبات به زمین مانده مقام معظم رهبری در حوزه دانشگاه‌ها در بخش‌هایی پیشرفت داشته و در قسمت دیگر بسیار عقب هستیم.

وی با بیان اینکه مقصد اصلی انقلاب اسلامی، ایجاد تمدن نوین اسلامی است، افزود: ایران در عقبه تمدنی قبل از اسلام و بعد اسلام، نقش بی‌بدیل دارد و در جریان حرکت تمدنی قرار داشتیم، اما تمدن نوین اسلامی جنسش با تمدن‌های دیگر فرق دارد، یعنی اینکه انقلاب اسلامی پرچم‌دار است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، یادآور شد: تمدن سه رکن اساسی را دارا است، نخست سخت افزاری که دولت‌ها و نظام تلاش در جهت آماده سازی زیر ساخت را فراهم کند، دومین عنصر نرم افزار، تولید علم، ترویج سبک زندگی، حوزه اخلاق و فرهنگ عمومی که سنگینی آن بر دوش دانشگاهیان است و نقش سوم در ایجاد تمدن، تعمیم اندیشه و فکر در تمام جامعه است، به عبارتی دیگر فکر و اندیشه در تار و پود جامعه و نسل جوان ایجاد کنیم تا نرم افزار و سخت افزار تحقق یابد.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین یادآور شد: برای تعمیم اندیشه و فکر در جامعه، باید از ظرفیت رسانه‌ها، متفکرین، علما، دانشگاهیان، صاحبان تریبون، به نحو احسن استفاده شود و آنها با کار عالمانه در این مسیر گام بردارند. باید سهم فکر و اندیشه در جامعه تمدن ساز گسترش یابد، نه تنها در فضای نخبگانی بلکه باید در تمام اقشار جامعه این مهم ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عبادی زاده، اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه، بصیرت افزایی نقش مهمی دارد اما این اغتشاشات و حوادث نمی‌تواند مانع حرکت ما برای رسیدن به هدف اصلی باشد، ولی حرکت ما را کُند و تلاش مضاعف می‌طلبند تا به حرکت اولیه بازگشت و جبران کند.

وی با بیان اینکه کارهای زمین مانده کم نیست، تصریح کرد: قسمتی از این کارها مانند بحث اسلامی شدن دانشگاه‌ها و نقشه مهندسی کشور است که باید در جهت تحقق آنها گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: یکی از نیازهای امروز ما ایجاد اندیشکده‌ها برای فعالیت‌های مطالعاتی و عقبه فکری سازمان یافته و منظم در جهت توسعه و جبران عقب افتادگی است، تا از ظرفیت‌ها درون کشور بهترین بهره برداری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده، خاطرنشان کرد: سیاست گذاران ایران در دوران قاجار تا معاصر، میل و نگاهشان به مرکز کشور و فلات مرکزی ایران بوده است و بی‌توجهی به سواحل و لذا عدم ایجاد شهرهای جدید در کنار آن را شاهد بودیم.