جهرم-امام جمعه جهرم با تاکید بر لزوم تبیین شخصیت شهید سلیمانی برای نسل جوان جامعه، گفت: جا دارد شخصیت این بزرگوار و مکتب سلیمانی در محافل آموزشی تدریس شود.

به گزارش خبرنگار خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه جهرم با گرامی داشت روز بصیرت گفت: در جریان فتنه سال ۸۸ مردم شهرستان جهرم یک روز زودتر از سایر نقاط کشور و در هشتم دی ماه به خیابان‌ها آمده و با رهبری انقلاب (مدظله العالی) بیعتی دوباره کردند و راه خود را از بدخواهان جدا و حماسه آفریدند.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت پرافتخار سردار دل‌ها «سپهبد حاج قاسم سلیمانی»، بیان کرد: حقیقتاً شهادت این بزرگوار برای دنیای اسلام کمتر از زندگی اش نبود.

وی شهید سلیمانی را از نوادر روزگار دانست و افزود: باید فرصت را غنیمت شمرده و نگذاریم یاد و خاطره سردار دل‌ها در جامعه کمرنگ شود.

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر لزوم تبیین شخصیت شهید سلیمانی برای نسل جوان جامعه، تصریح کرد: جا دارد شخصیت این بزرگوار و مکتب سلیمانی در محافل آموزشی تدریس شود.

وی ادامه داد: در برخی منابع آموزشی دانشگاه‌ها که تکرار دروس متوسطه است را می‌توان حذف و به جای آن شخصیت الگومحور شهید سلیمانی را به جوانان شناساند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی ویژگی‌ها و شاخصه‌های متعددی دارد، عنوان کرد: شهید سلیمانی دایره خودی شخصیتش بسیار وسیع بود و کسانی که ما آنها را غیر خودی می‌دانیم او آنها را خودی می‌دانست.

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی در دوران جنگ عراقی‌ها را دشمنان خود نمی‌دانست و دایره خودی این شهید به نحوی بود که شیعه و سنی، ایرانی و عراقی و… در آن جای می‌گرفت.

حجت الاسلام مدبر با تاکید بر اینکه حاج قاسم مدافع شخصیت عفت و آزادی زن بود، عنوان کرد: جذابیت در حد اعلی و دافعیت در حد ضرورت شاخصه حاج قاسم بود امری که جامعه امروز به آن نیازمند است.

وی همچنین با اشاره به دیدار قالیباف با مراجع تقلید و انتقاد آنها از وضعیت معیشتی کشور، گفت: مردم صف شأن را از اغتشاش گران جدا کردند اما دل‌ها پر از انتقاد است که مسؤولان باید متوجه این مساله باشند.