گرگان- مدیرکل شیلات گلستان گفت: تعداد مزارع فعال پرورش ماهی در گلستان از ۶ مزرعه به ۱۲ مزرعه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جباری عصر جمعه در مراسم دیدار وزیر جهاد کشاورزی با کارکنان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: برای شیلات گلستان طبق سند چشم انداز تا افق ۱۴۰۴، حدود ۵۰ هزار تن تولید برنامه ریزی شده و تا پایان امسال ۳۰ هزار تن انواع محصولات آبزی تولید خواهد کرد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: از سال جاری طرح هوشمندسازی مزارع میگو گلستان پیگیری شده تا بتوانیم تولید میگو را در واحد سطح افزایش دهیم.

وی بیان کرد: هوشمندسازی مزارع میگو با هدف افزایش حداقل دو برابری میگو در واحد سطح در گلستان انجام می‌شود.

جباری گفت: در سال جاری بیش از سه هزار تن میگو در گلستان برداشت شد و دو هزار و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی داشت به طوری که در برخی روزها در سطح شهرستان گمیشان کارگر برای مراکز عمل آوری کم داشتیم.

وی ادامه داد: صید ماهیان خاویاری و استانی را در دریا کاهش دادیم زیرا ذخایر بسیاری از ماهیان رو به اتمام است و اگر بازسازی و تکثیر محصول توسط شیلات نباشد ذخایر برخی ماهیان تا چند سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: در پنج سال گذشته ۲۵ میلیون تکثیر و رهاسازی ماهیان در دریا اجرا شده و در سال جاری ۵۰ میلیون رهاسازی با موفقیت انجام شد.

جباری تصریح کرد: تعداد ماهیان خاویاری در استان به عدد انگشتان دست می‌رسد و این یک فاجعه و به معنای زنگ خطر است و با توجه به اینکه ذخایر کاهش یافته به سمت پرورش ماهیان خاویاری رفته‌ایم.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: تعداد مزارع فعال پرورش ماهی در گلستان از ۶ مزرعه به ۱۲ مزرعه افزایش یافته است.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس برای اولین بار بعد از پنج سال در هفته دولت در خواجه نفس با هشت میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار کرد.

جباری اضافه کرد: ۱۰۰ درصد غذای مورد نیاز پرورش میگو که امسال چهار هزار تن بود، از جنوب کشور وارد استان شد و ما کارخانه تولید غذای میگو در گلستان نداریم.