زاهدان- رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: طرح راهیان پیشرفت را عرصه علمی و عملی جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا رضایی صبح شنبه در نشست هماهنگی قرارگاه شهید فخری‌زاده، افزود: بسیج دانشجویی عضوی ثمربخش و تعیین کننده در دانشگاه است.

وی ادامه داد: امروز افزایش فعالیت‌های بسیج دانشجویی به شدت محسوس بوده و علاوه بر عرصه‌های فرهنگی، در حوزه علم و فناوری نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است.

رضایی طرح راهیان پیشرفت را عرصه علمی و عملی جهاد تبیین عنوان و بیان کرد: امروز که رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را واجب عینی و فوری توصیف کرده‌اند باید با طرح‌هایی همچون راهیان پیشرفت از دستاوردهای انقلاب سخن گفته و امیدآفرینی صورت بگیرد.

وی افزود: همانطور که راهیان نور به یک مانور بزرگ فرهنگی در دانشگاه و بسیج دانشجویی تبدیل شده، از راهیان پیشرفت نیز باید به عنوان یک رویداد بزرگ علمی در راستای ترویج روحیه خودباوری دانشجویان حمایت کرد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از اردوهای راهیان پیشرفت اعلام و اظهار کرد: این دانشگاه مانند گذشته در مسیر تحقق اهداف انقلاب از بسیج دانشجویی و اقداماتی پوشش دهنده نیاز کشور است حمایت خواهد کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اقدامات بسیج دانشجویی را متناسب و متوازن با مسائل کشور دانست و گفت: نگاه ما به بسیج دانشجویی تنها یک تشکل نیست بلکه بسیج دانشجویی را عضوی از بدنه اصلی دانشگاه می‌دانیم.

ابراهیم نوری، ادامه داد: تشکیل قرارگاه شهید فخری‌زاده با محوریت طرح راهیان پیشرفت می‌تواند منشأ برکات فراوانی در راستای از بین بردن فضای ناامیدی که دشمن در برنامه خود دارد، باشد.

وی تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌های استان باید نقش خود را در پیشبرد راهیان پیشرفت ایفا کنند.

حجت احسان‌منش، مدیر پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به تشریح رویکردهای بسیج دانشجویی در عرصه علم، پژوهش و فناوری و همچنین اهداف طرح‌های راهیان پیشرفت و هدایت تحصیلی پرداخت و از قرارگاه شهید فخری‌زاده به عنوان یکی از ابتکارات بسیج دانشجویی یاد کرد.