ساری- رضا یوسفی سعید آبادی در حکمی از سوی رئیس مرکز پژوهش های مجلس به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مازندران منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با حکم رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رضا یوسفی سعیدی آبادی به مدت یکسال به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری و دبیر شورای علمی مازندران منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی در عرصه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و بنا بر پیشنهاد دبیر شورای راهبردی به موجب این حکم شما را به مدت یکسال به عنوان مدیر اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری و دبیر شورای علمی مازندران منصوب می‌کنم. امید است با استعانت از خداوند متعال و تکیه بر ظرفیت حداکثری نخبگان و خبرگان استان در چارچوب و ترتیبات حکمرانی و بهبود نظامات تصمیم سازی و تصمیم گیری مبتنی بر شعار مجلس انقلابی، کارآمد سازی، شفاف سازی، هوشمند سازی و مردمی سازی فراهم شود.

رضا یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تدوین نظام مسائل، اولویت‌ها، راه حل‌ها و مسئله گشایی فراروی توسعه استان- تعامل با نمایندگان استان برای احصاء نیازها و پشتیبانی‌های پژوهشی و تحقیقاتی در سطح ملی و محلی، تعامل با نمایندگان استان، رؤسای دانشگاه‌های سه گانه و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین امکانات و بودجه اندیشکده، تشکیل شورای علمی، تدوین دستور و تنظیم صورتجلسات آن از جمله مأموریت‌های اندیشکده است.

وی افزود: شناسایی و تشکیل شبکه بانک اطلاعات اندیشه ورزان متعهد و متخصص برای همکاری با اندیشکده- تعامل مستمر با دبیرخانه شورای راهبردی اندیشکده های استانی، برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه سالانه اندیشکده- راهبری اندیشکده استانی برای پیگیری برنامه‌های ابلاغی مرکز پژوهش‌ها - حضور فعال در شورای های تخصصی و رویدادهای علمی و پژوهشی استان، جمع بندی و تدوین گزارشات، نظرات و دیدگاه‌های شورای علمی و پژوهشگران و نخبگان استان و ارسال گزارش به دبیرخانه و دفاتر تخصصی مرکز- مدیریت امور مالی و اجرایی اندیشکده از دیگر مأموریت‌ها است.

وی ادامه داد: به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مسئله‌شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی، قانونگذاری و نظارت مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف، طرح ایجاد اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان‌ها و کلانشهرها تصویب و اقدام شده است