بوشهر- بخشدار ویژه خارگ گفت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در استان هرمزگان، احتمال آلودگی به این پشه ناقل در جزیره نیز وجود دارد که باید این به صورت ویژه پایش و پیگیری شود.

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی این جزیره و مراودات مستمر با بنادر و مناطق مختلف باید اقدامات مستمر در زمینه پیشگیری از ورود پشه آئدس به عمل آید.

وی افزود: اولین جلسه در این زمینه در اردیبهشت سال جاری با حضور مسئولان مرتبط با موضوع در بخش ویژه خارگ برگزار شد، که در زمینه اقدامات مناسبی مانند اویتراپ گذاری (لانه گذاری) در نقاط آسیب پذیر صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: پایش مستمر آب‌های راکد در دستور کار قرار دارد همچنین اقدامات لازم جهت جمع‌آوری لاستیک‌های مستعمل نیز صورت گرفته است.

دشتی زاده خاطر نشان کرد: ساده‌ترین مبحث پیشگیری این است که با انجام برخی اقدامات ساده از جمع شدن آب‌های سطحی در محیط جلوگیری شود، با توجه به مشاهده پشه آئدس منتقل کننده بیماری‌های خطرناک در استان هرمزگان، احتمال آلودگی به این پشه ناقل در جزیره نیز وجود دارد، که باید این مساله به صورت ویژه و جدی پایش و پیگیری شود.