دهدشت_ امام جمعه دهدشت گفت: نوسازی پیشگام نظام آموزشی کشور بوده و با ریل گذاری و جاده سازی، فضا را برای آموزش آماده می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی وحدانی فر شامگاه یکشنبه در دیدار با مدیرکل نوسازی استان، افزود: نوسازی باید به سمت حکمرانی بر اساس بیانیه گام دوم پیش برود.

امام جمعه دهدشت اولویت خیرین در مسئله بازسازی، احداث مدارس و همچنین تقویت آموزش و پرورش را ضروری خواند و اظهار داشت: گاهی اوقات مدارس و مساجدی ۴۰۰ متری در روستاهای ۱٠ تا ۱۲ خانواری ساخته می‌شود که بنا به مهاجرت یا هر دلیلی بلا استفاده هستند و ضرورتی ندارند.

وحدانی فر با اشاره به تشویق و ترغیب خیرین در جهت بها دادن به آموزش و پرورش، تصریح کرد: تعلیم و تربیت اولویت کار همه ماست، بنابراین با تقویت آموزش، بقیه موارد حل می‌شود.

وحدانی فر اصولی و با کیفیت انجام دادن نوسازی مدارس را مهم عنوان و بیان کرد: جایی بر اساس فشارهای اجتماعی و سیاسی کیفیت را فدای کمیت و سرعت می‌کنیم و باعث تحمیل دوباره هزینه‌ها در ساخت و سازها می‌شود.

وی با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب به حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی نگاه مدیر کل نوسازی مدارس استان را نگاهی متحرک و پویا خواند و توصیه کرد: با توجه به خلاقیت، نوآوری و شجاعت جوانی تلاش کنید بر اساس اولویت بندی ها و ضرورت‌ها به سمت چشم اندازها حرکت و اسناد بالادستی مشخص شده را نصب العین خود قرار دهید.

امام جمعه دهدشت استفاده از طراحی مناسب برای فضای آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: فضای مناسب تأثیر روانی مستقیم بر تعلیم و تربیت دارد.

وی همچنین استفاده از مصالح نوین در بالا بردن کیفیت و سرعت را ضرورت مهم دیگری قلمداد کرد.

وحدانی فر با اشاره به اینکه کهگیلویه همیشه مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: به دلایل مشخص توجه لازم به این شهرستان نشده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه سالن‌های آموزشی شهرستان تجهیز نیستند، افزود: از فروردین و اردیبهشت ماه برگزاری آزمون برای دانش آموزان در سالن‌ها امکان پذیر نیست.

وی خواستار نگاه ویژه به کهگیلویه و مناطق مرکزی شد و تصریح کرد: دهدشت معمولاً دیده نمی‌شود، لذا توقع داریم مخصوصاً این شهرستان را ویژه ببینید.