اهواز- مدیرکل ثبت احوال خوزستان، فراوانی اسم های نوزادان دختر و پسر خوزستانی را برای ۹ ماهه نخست امسال تشریح کرد.

مصطفی امانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در ۹ ماه نخست جاری تعداد ۲۷ هزار و ۳۳۷ فقره ازدواج (به طور میانگین روزانه ۹۶ ازدواج) در خوزستان ثبت شده است‌؛ همچنین در همین مدت در استان میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳.۵ سال گزارش شد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان افزود: در همین مدت نیز تعداد هفت هزار و ۶۸۱ فقره طلاق (به طور میانگین روزانه ۲۷ طلاق) در استان ثبت شده که میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال گزارش شد.

وی در خصوص فراوانی اسامی نوزادان خوزستانی در ۹ ماهه نخست امسال نیز گفت: در همین مدت در میان پسران نام «علی» با یک هزار و ۱۷۶ بار و «حسین» با یک هزار و ۱۴۲ بار و نام‌های «محمد»، «امیرعلی» و «امیرحسین» به ترتیب ۹۶۶، ۷۶۵ و ۷۲۵ بار بیشترین فراوانی در نامگذاری نوزادان خوزستانی را دارد.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در خصوص این آمار برای دختران در ۹ ماهه نخست سال نیز بیان کرد: همچنین در میان نوزادان دختر، نام «فاطمه» با یک هزار و ۴۱۴ بار و نام‌های «زینب»، «رقیه»، «زهرا» و «آیلین» به ترتیب ۹۹۷، ۷۲۳، ۷۲۲ و ۳۷۸ بار بیشترین فراوانی نامگذاری را دارد.