کرج- استاندار البرز گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان باید اتاق بازرگانی کارگروهی برای احصای موانع جهت انعکاس به مسئولان تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی عصر سه‌شنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی شهید مقاومت، گزارش جامعی از روند تحقق مصوبات این شورا طی یک سال گذشته را خواستار شد.

وی افزود: در این مدت با تمامی اختیارات خود برای تسهیل و رفع موانع تولید و صادرات اقدام کرده ایم و این آمادگی را داریم که موضوعات کلان را نیز با مسئولان ملی مطرح کنیم.

عبداللهی گفت: استان البرز با وجود بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و فعالیت ۱۵۰ برند ملی، ظرفیت‌های فراوانی برای صادرات دارد، بنابراین انتظار می‌رود که افق مشخصی برای این منظور ترسیم شود و میزان صادرات استان در تعاملی سازنده با کشورهای همسایه افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی از اتاق بازرگانی استان خواست تا با تشکیل کارگروهی ویژه نسبت به احصا موانع تولید برای اتخاذ تدابیر استانی و ملی جهت حل آنها، اقدام کند.

استاندار البرز بار دیگر بر ضرورت راه اندازی کارخانه سی اچ پی برای تولید برق و استقلال شهرک‌های صنعتی استان در تأمین برق با این امکان، تاکید کرد.

وی همچنین نصب و راه اندازی پنل‌های خورشیدی در واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای تأمین برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: از کسانی که در این زمینه اقدام کنند حمایت می‌کنیم.

عبداللهی در پایان افزود: باید نمایشگاه دائمی و بین المللی استان طبق وعده اتاق بازرگانی استان برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف جهت معرفی تولیدات استان، راه اندازی شود و در خصوص پایانه صادراتی نیز برنامه و سپس اقدام لازم را انتظار داریم.