ماهشهر - امام جمعه ماهشهر گفت: زمان جنگ نمی‌توانستیم سلاح‌ خود را تامین کنیم اما اکنون به صادرکننده سلاح تبدیل شده‌ایم و جمهوری اسلامی ثابت کرد در اوج تحریم‌ می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید امیر محمدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام‌الابنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: خون شهدا هیچ‌گاه پایمال نخواهد شد و مادران شهدا مایه عزت یک ملت هستند.

وی با بیان اینکه «نظم نوین جهانی به این شکل است که هر چه آمریکا بگوید، دیگران باید اطاعت کنند»، افزود: هر ملتی که از آمریکا نافرمانی کند، آن‌قدر به آن ملت فشار می‌آورند تا آن کشور را به اطاعت وادار کنند و دنیا بر اساس چنین فرهنگ امپریالیستی اداره می‌شود.

امام جمعه بندر ماهشهر با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی ایران به نظم نوینی که غربی‌ها پایه‌گذاری کرده‌اند، اعتقادی ندارد»، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با ظلم به کشورهای آسیایی و آفریقایی و غارت منابع آنان، سعی در برقراری عدالت اجتماعی در کشور خود دارند.

وی با اشاره به آرمان‌های جمهوری اسلامی اضافه کرد: ما به دنبال زمینه‌سازی برای ظهور فردی هستیم که دنیا را گلستان می‌کند و طبیعتاً ستمگرانی که دنیا را بر اساس ظلم اداره می‌کنند، در برابر ما مقاومت خواهند کرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر تاکید کرد: اگر کسی نگاه موشکافانه و عمیقی به آرمان‌های جمهوری اسلامی داشته باشد، تحمل خسارت‌هایی که در میانه راه دستیابی به این آرمان‌ها با آن برخورد می‌کند، برای او آسان خواهد بود.

محمدی‌پور در پایان گفت: با توجه به افزایش نزولات آسمانی، شکرگزاری به درگاه خداوند تعالی و توجه بیشتر مسئولان به هدایت آب‌های سطحی و لایروبی هرچه سریع‌تر کانال‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی مورد انتظار است.