گناوه-فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه گفت:شهید حاج قاسم سلیمانی مدیریت و روحیه جهادی،انقلابی و میدانی داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد خادم سید الشهدا جمعه‌شب در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در سالن ۹ دی سپاه شهرستان گناوه اظهار داشت: آنچه امروز باید پیرامون شهید حاج قاسم سلیمانی بگوییم صداقت و راستی این شهید بزرگوار است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه افزود: صداقت و راستی به راحتی به دست انسان نمی‌رسد و به تعبیر قرآن کریم صداقت برای انسان‌های باایمانی مانند شهید قاسم سلیمانی که بر عهد خود ایستادند و از آهن محکم‌تر است و راه خود را تغییر نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم خدا را خیلی دوست داشت و خدا هم او را دوست داشت گفت: سیدالشهدای مقاومت به هر کجا که می‌رفت از کوچک و بزرگ و حتی رهبر معظم انقلاب می‌خواست که برایم دعا کنید تا شهید شوم و با دشمنان با شدت برخورد می‌کرد اما بین با دوستان دستگیری و مهربانی می‌کرد.

وی ادامه داد: باید صداقت و درستی را از شهید سلیمانی بیاموزیم و این صداقت و راستی را به همین سادگی نمی‌توان به دست آورد بلکه باید نماز امام زمان خواند و همه چیز خدا شود.

وی تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت زهرا (ع) داشت و هم قهرمان ملت ایران و هم امت اسلامی بود.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی کسی بود که خود ترامپ می‌گفت می دانم دشمن من هستی ولی دوست داشتم از نزدیک تو را ببینم و هر رئیس جمهوری وارد ایران می‌شد تقاضای اول آنها یک دیدار با شهید سلیمانی بود.

همرزم شهید سلیمانی با بیان بخشی از خاطرات شهید سلیمانی یادآور شد: قرار بود شرکت کنیم که در آن جلسه یک فرمانده نظامی از روسیه با ۱۵ بالگرد و ماشین ضدگلوله همراهی می‌شد اما حاج قاسم با موتورسیکلت آمد که کسی فکر نمی‌کرد و این نشان از شجاعت و نترس بودنش بود.

سردار خادم سید الشهدا با اشاره به خداپرستی، ایمان شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی در میدان‌های جنگ همواره نوک پیکان مبارزه با دشمنان بود و فقط خدا را می‌دید و از خدا شهادت طلب می‌کرد.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: با شهید در چندین روستای خوزستان رفته بودیم، مردم دور او جمع می‌شدند، وی بر روی زمین می‌نشست و با مردم روستاها صحبت می‌کرد، غذا می‌خورد و روستاها یی که نیاز به امکانات و تجهیزات داشتند برایشان تأمین می‌کرد. کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه با اشاره به گوشه‌هایی از اقدامات داعشی ها بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش با شجاعت برخورد می‌کرد و در حالی که ابوبکر البغدادی گفته بود سوریه و عراق را می‌گیرد و به سمت ایران می‌روم و حتی سوریه و عراق را گرفته بود و به سمت کشورهای عربی و ایران می‌آمد اما شهید سلیمانی با شجاعت در مقابل آنها ایستاد.

وی ادامه داد: در حالی که داعش به دیواره‌های بغداد و سامره رسیده بود شهید سلیمانی با این جنایتکاران اتمام حجت کرد و گفت تا سه ماه دیگر را جمع می‌شوند و همین کار را کرد.

وی گفت: تجاوز و فروختن زن‌های سوری و عراقی، کشتن و سوزاندن کودکان و انسان‌های بی گناه، انداختن انسان‌های مظلوم و بی گناه در قفس و سوزاندن بخشی از جنایت‌های شوم جرثومه داعش بود.

همه باید به تکلیف خود عمل کنند

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما عمل به تکلیف است، گفت: حاج قاسم سلیمانی به تکلیف خود عمل کرد، امام راحل و شهدا به تکلیفی که بر عهده داشتند به خوبی عمل کردند و و ما نیز باید در هر برهه از زمان و در هر شرایطی به تکلیف خود عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری هم شجاع، با تدبیر و فرمانده میدان و همواره نوک پیکان نبرد بود.

سردار خادم سید الشهدا گفت: شهید سلیمانی مدیریت و روحیه جهادی و انقلابی و میدانی داشت و باید از این مدیریت جهادی و انقلابی و میدانی درس گرفت.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه برخی افراد سعی می‌کنند شرایط کنونی کشور را نامناسب جلوه دهند گفت: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی با اقتدار در حوزه‌های مختلف بخصوص در زمینه دفاعی و اقتصادی ایستاده است.

وی ادامه داد: اگرچه مشکلاتی هم وجود دارد اما دشمنان و معاندان باید بدانند که امروز جمهوری اسلامی با ذخیره ارزی زیاد یک ریال مقروض نیست و شرایط کشور ما بسیار خوب است.

سردار خادم سید الشهدا گفت: امروز اگر آمریکاها می‌خواهند تا ما موشک‌ها و پهپاد ها را تحویل دهیم به دلیل این است که شخصیتی مانند شهید سلیمانی را نداشته باشیم.

دشمنان قدرت جمهوری اسلامی را بر نمی تابد

همرزم شهید سلیمانی گفت: پس از حمله به پایگاه السد هنوز افسران آمریکایی می‌گویند صدای موشک‌های ایران در گوش‌هایمان است و این قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است که دشمنان این قدرت را بر نمی‌تابند.

آمریکا توان جنگ نظامی با ایران را ندارد

وی گفت: نظریه پردازان آمریکا اذعان دارند که این کشور با ایران اسلامی توان جنگ نظامی را ندارد و فقط در اقتصاد و فضای مجازی و جنگ نرم فعالیت می‌کنند.

سردار بیان کرد: جریان ضد انقلاب در توطئه‌ها و اغتشاشات اخیر سعی کردند که با حمایت شبکه‌های تلویزیونی مورد حمایت غربی‌ها مردم، مدارس و دانشگاه‌ها و بازار تعطیل کنند و با خود همراه کنند اما مردم ولایتمدار با آنها همراهی نکردند

رهبری عمود خیمه نظام

و با اشاره به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی به مقام معظم رهبری و روحانیت گفت: دشمنان می‌دانند که ستون خیمه نظام مقام معظم رهبری است و از مقام روحانیت و رهبری می‌ترسند چون اسلام ناب محمدی از روحانیت است.

وی گفت: همانگونه کا مقام معظم رهبری فرمودند شهید سلیمانی یک مکتب، یک راه و مدرسه است و باید از شهید سلیمانی درس بیاموزیم.

وی با تقدیر از مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان گناوه گفت: مردم ولایتمدار شهرستان گناوه همواره از انقلاب و نظام حمایت کرده‌اند و هم در دوران جنگ پشتیبانی کردند و هم در شرایط کنونی در کارهایی مانند پذیرایی از زائران کربلا و برپایی موکب ها و مناسبت‌ها پیشگام هستند و امشب هم در این برنامه جمعیت زیادی شرکت کرده‌اند که صندلی پر است و گروهی بر پا ایستاده‌اند که انگار حاج قاسم تازه شهید شده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نیز باید تا آخرین نفس و قدرت از انقلاب اسلامی و مقام رهبری حمایت کنیم.

اجرای سروددانش آموزی توسط دانش آموزان مدرسه دخترانه حضرت رقیه (س) و مداحی و مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران از بخش‌های دیگر این آئیین معنوی بود که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.