بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته زیرساخت‌های آموزشی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن پاپری زارعی صبح یکشنبه در بازدید از ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار، با توجه به اینکه حضور در مشاغل دولتی و رسمی بسیار محدود شده است، فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

وی از تأمین اعتبار برای تکمیل و ساخت مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌های دیر و جم خبر داد و افزود: تکمیل پروژه‌های عمرانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، افزایش ارتقای فضای آموزشی و بروز رسانی تجهیزات برای ایجاد رشته‌های فناورانه را در دولت سیزدهم به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد.

پاپری نگاه ویژه مجموعه استان به آموزش‌های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: جوانان باید با کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به یک کارآفرین تبدیل شوند و علاوه بر دستیابی به شغلی پایدار، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بوشهر تصریح کرد: باید در پروژه‌های فنی و حرفه ای، محور اصلی بر این مهم باشد که در غالب و ساختار اهداف اصلی فنی و حرفه ای حرکت کرده و با مهارت آموزش‌های کاربردی به سمت و سوی رشد اقتصادی و ایجاد تحول در چرخه اقتصادی استان با نگرش و طرز تفکر جدید همراه با استفاده از توان بخش غیردولتی و خصوصی و از ظرفیت‌ها و پتانسیل نیروهای جوان و کارآمد در استان استفاده کنیم.