زاهدان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان وبلوچستان از بازگشایی ۳محور فنوج به کتیج رمشک، فنوج-اسپکه و محور جلگه-چاه اسحاق در جنوب این استان که براثر سیلاب مسدودشده بودند،خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال الدین قادری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: بر اثر بارندگی‌های ۱۷ و ۱۸ دیماه جاری، ۴ محور فرعی و روستایی در جنوب استان مسدود شد که با تلاش راهداران بعد از فروکش کردن سیلاب، سه مسیر ذکر شده بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: محور روستایی چاهان_زرآباد همچنان مسدود است و راهداران در تلاش برای بازگشایی این مسیر هستند.

قادری با بیان اینکه ۵۰ گشت راهداری در قالب ۳۴۰ نیرو راهدار و با ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان در آماده باش کامل هستند، افزود: پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و عملیات بازگشایی محور مسدود شده همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان خسارات ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌های محلی در محورهای جنوب استان گفت: در کیلومتر ۲ تا ۱۰ محور جلگه_چاه اسحاق به ۵ دستگاه آبنما خسارت وارد شده که در مجموع میزان خسارت اولیه به زیر ساخت‌های راههای ارتباطی جنوب استان تاکنون ۵ میلیارد تومان برآورده شده است.

قادری خاطر نشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های جنوب استان مطلع شوند.