شاهرود- مدیر اشتغال‌زایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بابیان اینکه طی سال جاری ۶۹ کارگاه کوچک راه اندازی شد، گفت: در این کارگاه‌ها ۷۰۰ نفر مشغول کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن رضا مرادی ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از یک کارگاه خیاطی شهر شاهرود در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۹ کارگاه کوچک زود بازده در کل کشور راه اندازی شده است، ابراز داشت: هدف از راه اندازی این کارگاه‌ها ایجاد اشتغال و توانمند سازی افراد نیازمند است تا بتواند این گروه جامعه نیز سهم کوچکی در رونق اقتصادی کشور ایفا کنند.

وی ضمن بیان اینکه با راه اندازی این کارگاه‌ها ۷۰۰ نفر مشغول کار شدند، افزود: ترتیبی در نظر گرفته شد تا این افراد بتوانند با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار اشتغال مهارتی را نیز فراگرفته و برای آنها گواهینامه صادر شود.

مدیر اشتغال‌زایی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا کشور بابیان اینکه علاوه بر این موارد چهار کارگاه قالیبافی با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۰ خانوار نیز طی سال جاری راه اندازی شدند، ابراز داشت: این آمار برای استان سمنان شامل هشت کارگاه خیاطی، قالیبافی و حوله بافی طی دو سال گذشته است.

مرادی با بیان اینکه این کارگاه‌ها حوزه‌های مختلفی را در بر دارد در ادامه، تصریح کرد: طی سال جاری کارگاه‌هایی نظیر خیاطی، قالیبافی، حوله بافی، تولید قارچ و پرورش ماهی و غیره دایر و افراد نیازمند در آنها به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه هر کارگاه با ۶۰ متر مربع وسعت باعث اشتغال مستقیم ۱۰ نفر شده است، افزود: سپاه مکان راه اندازی کارگاه را مشخص می‌کند و در ادامه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تأمین تجهیزات آن را بر عهده دارد.