کرج - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل جامعه نابینایان غرب استان تهران گفت: در حال حاضر تنها 400 نفر معادل 10 درصد نابینایان غرب استان تهران عضو جامعه نابینایان هستند.

صمد نیک روان در گفتگو با خبرنگارمهر اظهار داشت: پراکندگی شهرهای تحت پوشش، بعد مسافت و بی اطلاعی نابینایان از وجود یک نهاد حمایت کننده علت عدم عضویت 90 درصد نابینایان در این جامعه است و به همین منظور لازم است برای پیگیری امور مربوط به نابینایان دفاتر و نمایندگی این ادارات در شهرهای تحت پوشش تشکیل شود.

وی افزود: حمایت مالی، آموزشی، پیگیری برای رفع مشکلات نابینایان و برگزاری اردوهای تفریحی از جمله وظایف تعریف شده برای این انجمن است به نحوی که طی دوره تابستان کلاس های مختلفی از جمله کامپیوتر، زبان، انگلیسی، اسپرانتو، مهارت های اولیه و مدیریت خانواده ویژه بانوان و... همچنین اعزام 140 نفر از نابینایان به بابلسر و مشهد از اقدامات این جامعه بوده است.

رئیس جامعه نابینایان غرب استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 خانواده عضو جامعه نابینایان تحت پوشش حمایت های مالی این جامعه هستند که به مناسبت های مختلف بین این افراد ارزاق و کالا توزیع می شود.

نیک روان مشکل اصلی نابینایان را نبود شغل عنوان کرد و یادآورشد: عدم اشتغال به کار نابینایان مشکلات تامین معیشت، مسکن و ... را به دنبال دارد و این در حالیست که توانمندی این افراد در برخی مسائل به هیچ عنوان قابل انکار نیست.

وی تصریح کرد: هم اکنون افراد نابینایی در این مجموعه هستند که علاوه بر تسلط بر برنامه نویسی و علم کامپیوتر قادر به تدریس این علم هستند.

رئیس جامعه نابینایان بیان کرد: کرج بیشترین آمار قبولی دانشگاه و تحصیلکرده دانشگاهی را نسبت به دیگر استان ها داراست و مسئولان نیز با در نظر گرفتن قانون سه درصد به کارگیری معلولان و با بررسی توانمندی های نابینایان، می توانند این افراد را در بخش های مشاوره ای، حقوقی و قضایی و حتی در پایین ترین سطح سوادی نیز به عنوان اپراتور ادارات به کار بگیرند.

وی از کلیه نابینایان و کم بینایان غرب استان تهران خواست تا جهت ساماندهی و رفع مشکلات خود و بروز توانمندی ها و استعدادهای خود با مراجعه به دفتر این انجمن واقع در بلوار امامزاده حسن، طبقه فوقانی رستوران پارسیان مراجعه کنند یا با شماره تلفن های 2245432 تماس حاصل نمایند.