سمنان- سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از آغاز دور جدید شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: ۲۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید صداقت در جمع خبرنگاران همزمان با ظهر سه شنبه به میزبانی راهداری استان سمنان از آغاز دور جدید شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان خبر داد و تاکید کرد: اگر بخواهیم همه نقاط پرحادثه و آمارهای مربوط به هزینه مورد نیاز برای اصلاح آن‌ها را در نظر بگیریم هرنقطه پرحادثه به صورت متوسط بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: اثر ایمنی خودروها در کاهش تلفات و جان باختگان بر کسی پوشیده نیست و بارها پلیس راهور بر این مهم تاکید داشته و با مستندات کامل اعلام شده که تا چه حد ایمنی خودرو در میزان کشته شدن مردم در تصادفات مؤثر است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه اصلاح نقاط پرحادثه را از عوامل مؤثر در کاهش وقوع تصادفات ترافیکی خواند و افزود: با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل جدید پیش‌بینی می‌شود با پایان انجام محاسبات، حداکثر به ۲۵ نقطه حادثه خیز دست یابیم.

صداقت بیان داشت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اصلاح و ایمن سازی نقاط پرحادثه که اکثراً از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی و نواقص هندسی است، اعتباری کلان نیاز دارد و اگر بخواهیم همه نقاط پرحادثه و آمارهای مربوط به هزینه مورد نیاز برای اصلاح آن‌ها را در نظر بگیریم هرنقطه پرحادثه به صورت متوسط بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.