قم- معاون آموزشی وزیر بهداشت با تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور آن را از جمله بیمارستان‌های پیشرفته و هوشمند کشور، منطقه و حتی در سطح جهان دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل باقری فرد عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در دست احداث نور قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این بیمارستان از جمله بیمارستان‌های پیشرفته و هوشمند کشور، منطقه و حتی در سطح جهان به شمار می‌رود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت، عنوان داشت: احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی نور، مراحل ساخت خود را با بهترین تجهیزات و کیفیت دنبال می‌کند و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

باقری عنوان داشت: در این بیمارستان تمامی امکانات در مراحل تشخیص و همچنین درمان بیماری‌ها پیش بینی شده و پس از افتتاح و راه اندازی آن، نه تنها مردم قم بلکه سایر استان‌ها و همچنین مردم کشورهای منطقه می‌توانند از این بیمارستان برای درمان استفاده کنند.

وی بیان داشت: استفاده از نیروهای کارآمد در حوزه آموزش پزشکی بسیار مهم است و یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان تقویت و توسعه برنامه‌های حوزه آموزش است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان تلاش می‌کند تا از نیروهای بومی به خصوص در مناطق محروم و کم برخوردار به منظور تأمین نیازهای درمانی و کادر پزشکی مردمان این منطقه استفاده کند.

عملیات احداث این بیمارستان تحت اشراف حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اردیبهشت سال ۱۳۹۷ آغاز شد.

این بیمارستان با ظرفیت ۵۰۶ تخت در ۱۲ طبقه و زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و با زیربنای حدود ۶۵ هزار متر مربع در بلوار آیت الله العظمی بروجردی (ره) با مجهزترین تجهیزات پزشکی مراحل ساخت خود را می‌گذراند.

این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی مانند قلب و عروق، مرکز جامع سرطان با بخش‌هایی شامل پزشکی هسته‌ای، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، آزمایشگاه بالینی و پاتولوژی و آزمایشگاه اورژانس، تصویربرداری، زایمان و سزارین، جراحی سرپایی، بخش‌های تشخیصی- درمانی، آزمایشات فیزیولوژیک، تست‌های ریوی، بخش ناباروری، مراقبت‌های ویژه، گوارش و کبد، دیالیز، سنگ شکن، رادیوتراپی، بخش نوزادان و کودکان، فیزیوتراپی و بازتوانی است.