اراک- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره استقرار ۳۸۰ راهدار در محورهای استان گفت: ۱۸هزار کیلومتر از راههای مرکزی برفروبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد جهانی گفت: در پی بارش‌های اخیر و ریزش هوای سرد به منظور بازگشایی راه‌های استان با تلاش راهداران ۱۸ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی و روستایی برف‌روبی و برای جلوگیری از یخبندان در این راه‌ها چهار هزار و ۵۰۰ تن نمک پاشی شده است.

جهانی افزود: در طرح زمستانی ۳۸۰ نفر راهدار در قالب ۵۴ گروه و بهره‌مند از ۲۲۶ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۳۵ راهدارخانه ثابت و سیار مستقر و عملیات راهداری در فصل سرد سال را بر عهده دارند.

سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی هم گفت: در طرح زمستان که از اواخر آذر ماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه هم ادامه دارد ۴۵ گروه تخصصی پلیس در محورهای استان به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و برای ارتقا ایمنی سفرهای زمستانی تلاش می‌کنند.

استان مرکزی شش هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی دارد که به دلیل قرار گرفتن استان، در مسیر ارتباطی کشور، راه‌های شریانی استان مرکزی از پرترددترین راه‌های کشور است.