امام جمعه ملبورن گفت: منزلت وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) در پیشگاه پروردگار متعال، زندگی درخشان آن حضرت را به الگویی ممتاز برای همه بشریت به ویژه زنانِ آزاده مسلمان مبدل ساخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اشفاق وحیدی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در شهر ملبورن گفت: بیستم جمادی الثانی، سالروز ولادت باسعادت اُسوه ممتاز عصمت مادر مطهر امامت حضرت فاطمه زهرا (س)، یادآور جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ جوامع اسلامی است.

وی افزود: ام ابیها بزرگ بانویی که وجود مطهرش سرمنشا رحمت، چشمه جوشان ولایت، واسطه شامخ فیض امامت و جلوه کرامات لایزال الهی در عالم هستی است.

حجت‌الاسلام وحیدی تاکید کرد: میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت روز زن فرصتی ارزشمند برای تکریم و تجلیل از مقام والای زنان و مادران است. امیدواریم در سایه عنایات الهی و اهتمام جمعی بانوان مکرمه بتوانیم در راستای ترویج ارزش‌های والا و کرامات متعالی آن حضرت گام برداریم.

وی گفت: بانوان جهان اسلام باید برای رفاه، سربلندی و عاقبت بخیری از منویات و زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرند. این روز یادآور جایگاه درخشان بانوان است، زنانی که در کنار نقش پراهمیت خود در خانواده و جامعه دوشادوش مردان گام برمی دارند و یک لحظه سکون و ایستایی را بر خود نمی‌پسندند.

امام جمعه ملبورن افزود: روحیه بانوان برای استکباری ستیزی و روشنگری علیه توطئه‌های ضد اسلام و ضد عفاف باید تقویت شود و در جامعه حفظ کرامت انسانی و دفاع از حقوق بشر بدون نقش مدیریتی زنان امکان پذیر نیست.