بابل- سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران شمار ورزشکاران استان را ۱۷۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این ورزشکاران در ۲ هزار و ۵۰۰ باشگاه خصوصی استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل عالیشان شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: برای ورزش مازندران باید شبانه روزی تلاش کرد و انرژی گذاشت و در استان مازندران ۵۲ هیأت ورزشی استانی در حال فعالیت است و ۸۰۰ هیئت شهرستانی داریم.

وی ادامه داد :۱۷۰ هزار ورزشکار آماتور حرفه‌ای و ۲۵۰۰ باشگاه خصوصی را استان مازندران داریم که بیش از ۵۰۰ مدال را سالانه ورزش مازندران کسب می‌کند و سرانه فضای ورزشی استان ۱.۳ متر مربع است و این سرانه در شهرستان‌ها مختلف است که در شهرستان بابل ۲.۶ متر مربع است.

عالیشان تصریح کرد: شهرستان بابل دارای ۴۵ هیئت ورزشی فعال بوده و ۱۵ هزار ورزشکار سازمان دهی شده در این شهر داریم شهرستان بابل به شهر المپیکی مشهور است و تنوع مدال آوری بابل در رشته‌های مختلف زیاد است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران یادآور شد: در شهرستان بابل تیم فوتبال دسته اولی دریا کاسپین بابل را داریم که فوتبال در بابل حال و هوای خاص دارد و ۱۱ تیم در لیگ‌های مختلف از بابل حضور دارند و ۳۳ مدال تاکنون توسط ورزشکاران بابلی تاکنون در مسابقات مختلف کسب شده است.

وی گفت: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری استادیوم هفت تیر بابل نیازمندیم که ۱۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است که ۱۸ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.