شیراز- نویسنده کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» گفت: هجمه رسانه‌های دشمن به قدری بالاست که حقایق را وارونه نشان می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی حبیب الهیان صبح یک شنبه در پاتوق کتاب شیراز اظهار کرد: این کتاب حول سرگذشت دختری آمریکایی است که با آشنایی با مؤسسه اسلامی نیویورک مسلمان می‌شود و حتی خطر جانی وی را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: سوژه این اثر واقعی است و این داستان با الهام از واقعیت نگاشته شده است. این دختر آنقدر در این مسیر درباره اسلام تحقیق کرده بود که فرق احکام اولیه و ثانویه را بخوبی متوجه می‌شد.

حبیب اللهیان یادآور شد در این اثر در قالب مقاله داستان دو نوع نگاه به زن در طول تاریخ مطرح و مقایسه می‌شود و ده فرق عمده در این دونگاه در ابعاد متفاوت جسمی و روحی و بهداشتی و فطری و… بازنمایی شده است. نهایتاً با استناد به وقایع تاریخی به توصیف دشمن بشریت می‌رسیم.

این نویسنده و فعال حوزوی با اشاره به اطلاعات جامعی از نگاه بزرگان و اسطوره‌های جهان که در این کتاب جمع شده گفت: هجمه رسانه‌های دشمن بقدری بالاست که حقایق را وارونه نشان می‌دهند. دیده می‌شود که برخی با تکیه به شاهنامه می‌خواهند باحجاب تقابل کنند در حالی که کلمه پوشیده رویان اگر در شاهنامه جستجو کنید بیش از ۵۰ بیت جالب توجه دارد.

نویسنده کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص مخاطب این کتاب گفت: مخاطب عمومی مد نظر ما بوده و بعد از انتشار کتاب بازخوردهایی از دانش آموزان مقطع هشتم و نهم به بالا داشتیم و به یاری خدا اقشار متعدد با کتاب ارتباط گرفتند برخی مخاطبین برایم پیام فرستادند و آرزو کردند که ای کاش همه خانم‌های دنیا این کتاب را بخوانند.

وی تصریح کرد: موضوع کتاب جالب است و می‌تواند توجه همه اقشار را به خود جلب کند اما من اثر را برای محجبه ها نوشتم.

چون اگر فلسفه حجاب را بدانند و با عشق حجاب داشته باشند عشق شأن مثل موج دریا بقیه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نویسنده این رمان در هر فصل به موضوعاتی درباره زنان همچون حقوق زنان در ادیان مختلف، توحش غرب علیه زنان، نگاه جنسیتی به زنان، بهره گیری دنیای غرب از زنان، عفاف، حجاب و پوشش زنان پرداخته است.

خالق این اثر در سفر به شیراز برنامه‌های متعددی ازجمله حضور و معرفی کتاب در جشن ولادت حضرت زهرا و نشست تخصصی و ضبط برنامه برای شبکه فارس داشته و بزودی برنامه‌ای با حضور نویسنده کتاب و اقشار مختلف دانش آموز، دانشجو، کتابفروش، نویسنده و خانم خانه دار که این کتاب را خوانده و در این برنامه سوالات و نظرات خود را درباره آن مطرح کردند از شبکه استانی فارس پخش خواهد شد.

این برنامه‌ها با برنامه ریزی و مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، آستان مقدس احمدی و محمدی، نشر معارف، شهرداری شیراز و پاتوق کتاب برگزار گردید.

به گزارش مهر، کتاب ستاره‌ها چیدنی نیستند در ۱۳ فصل توسط نشر معارف منتشر شده است. این رمان ایرانی که از زندگی یک دختر آمریکایی که مسلمان شده الهام گرفته شده، پیرامون سبک زندگی بانوان و با محوریت موضوع حجاب با نگاهی فرادینی و فراملیتی است. از مهم‌ترین امتیازات آن اینکه در قالب یک داستان زیبا، جذاب و واقعی از زندگی یک دختر آمریکایی به رشته تحریر درآمده است و جلوه بصری زیبایی دارد.