بوشهر- جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: طی سه روز گذشته ۱۳۸ دستگاه خودروی شوتی در بوشهر توقیف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سهام صالحی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عزمی جدی در راستای مقابله با قاچاق داریم و در این راستا شاهد کشفیات گسترده‌ای در سطح استان هستیم.

وی اضافه کرد: برخورد با قاچاق به طور ویژه در برنامه کاری پلیس است و مأمورین با خودروهایی که در ارکان اصلی خودرو تغییراتی به وجود آورده اند، رعایت مقررات راهنمایی ندارند و سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند و حادثه ساز هستند برخورد قاطع و جدی دارند.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: با توجه به حمل کالاهای قاچاق توسط خودروهای شوتی و ضربه به اقتصاد کشور و در راستای طرح مبارزه با کالای قاچاق لذا کنترل محورهای مواصلاتی و توقیف خودروهای شوتی در دستور کار مأموران انتظامی این استان قرار گرفت.

وی افزود: طرح مقابله با خودروهای شوتی به مدت سه روز در استان اجرا شد و با تلاش‌های صورت گرفته و انجام ایست و بازرسی‌های موقت و گشت زنی‌های هدفمند، طی ۷۲ ساعت گذشته تعدادی وسیله نقلیه توقیف شد.

صالحی از توقیف ۴۷ دستگاه خودروی تندرو (شوتی)، ۲ دستگاه تریلر، سه دستگاه کامیون، ۲ شناور و یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق و تعداد ۹۱ دستگاه خودروی تندرو (شوتی) فاقد کالای قاچاق (تغییر وضعیتی) خبر داد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۸۱ میلیارد ریال کشف شده است.