بوشهر- مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: به منظور بهبود وضعیت اشتغال بانوان، آموزش‌های مهارتی برای بانوان استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد در نشست با بانوان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی برای توانمندسازی زنان و خانواده‌ها بیان داشت: ارائه آموزش‌های مهارتی باید بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد، افزود: مهارت آموزی برای بانوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان بوشهر امری ضروری است.

زنگنه نژاد بر توسعه آموزش‌های مهارتی برای بانوان در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید دوره‌هایی برای آموزش بانوان در مراکز فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شود که خروجی آن در اشتغال قابل لمس باشد و به کاهش هزینه‌های معیشتی آنها و کمک به اقتصاد خانوار از طریق ایجاد اشتغال منجر شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با تاکید بر ضرورت معرفی رشته‌ها و حرفه‌های گوناگون برای مهارت‌آموزی از سنین ابتدایی و دانش‌آموزی اضافه کرد: این اقدامات موجب شناسایی نیازهای جامعه و تقویت انگیزه برای کسب مهارت از سنین کمتر خواهد شد.

زنگنه نژاد بر تهیه و اجرای طرح مهارت خانه بر خانه ویژه بانوان در جامعه تاکید کرد و افزود: گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی و خودباوری زنان برای ارتقای سطح فعالیت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی و تقویت زنان در معرض آسیب از طریق توانمندسازی و حمایت‌های خوداشتغالی و تربیت نیروی ماهر از اقداماتی است که در این طرح دنبال می‌شود.