آیت‌الله مدرسی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر و نیز دعوت به سوی خدا با حکمت و موعظه حسنه، مؤمن را از اسارت در دام شیطان حفظ می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در دیدار با گروهی از مهاجران مسلمانان در آمریکا عنوان کرد: دعوت به سوی خدا، کار پیامبران، ائمه علیهم‌السلام و بندگان صالح خداوند است، هر که در این کار از آنان پیروی کند، امید است که در بهشت برین هم‌جوار آن بزرگواران باشد.

این مرجع شیعیان عراق تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر و نیز دعوت به سوی خدا با حکمت و موعظه حسنه، مؤمن را از اسارت در دام شیطان حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مسلمانان با تبیین دین و مذهب اهل‌بیت (ع) نقش بزرگی در کشورهایی که در آن ساکنند ایفا می‌کنند، تأکید کرد: باید عده بیشتری را جذب کرده و از فیض اسلام که رهایی عالم از تمام رنج‌ها در آن نهفته است، آگاه کرد.

آیت‌الله مدرسی از زنان و به خصوص مادران آینده خواست تا مسائل دینی را فرا بگیرند و ادامه داد: آگاهی و تفقه در دین نقش مهمی در تربیت نسل صالح و ایجاد جامعه ایمانی و مستحکم ایفا می‌کند.

آیت‌الله مدرسی زن را در خط مقدم حفاظت از خانواده در برابر عقاید ویران‌گر و فرهنگ‌های غلط دشمن که به بهانه پیشرفت و آزادی در میان خانواده‌ها نشر می‌دهند، برشمرد.

در خاتمه این دیدار، آیت‌الله مدرسی از اهمیت دعا در حرم حسینی سخن گفت و افزود: زائر کربلا باید در حق خود، خانواده و سایر مؤمنان دعا کند و امام حسین علیه‌السلام را برای استجابت دعای خود شفیع خود قرار دهد. همچنین ضروری است که زائر با خلق و خویی خدایی و متأثر از اخلاق والای امام حسین (ع) از کربلا برگردد.